ارائه طرح معیشت بدیل و زنجیره ارزش افزایی محصولات زراعت و مالداری به وزیر زراعت

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۰:۳۸
ارائه طرح معیشت بدیل و زنجیره ارزش افزایی محصولات زراعت و مالداری به وزیر زراعت

طرح پنج ساله معیشت بدیل و زنجیره ارزش افزایی محصولات زراعت و مالداری که از سوی متخصصان وزارت زراعت ترتیب شده به مولوی عطاءالله‌ عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری ارائه شد.
کمیته متشکل از وئسا و متخصصین وزارت زراعت که مسوولیت ترتیب و نهایی سازی طرح را داشدن در مجلس ارائه این طرح حضور داشتند و میرویس خوگیانی مشاور زراعتی طرح را از طریق پریزنتیشن به حاضران پیشکش نمود.
طرح پنچ ساله معیشت بدیل به اساس فرمان عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله تعالی در مورد ممنوعیت کشت کوکنار به منظور ارایه معیشت بدیل و معرفی جاگزین‌های کشت کوکنار و نباتات مولد مواد مخدر برای دهاقین از سوی وزارت زراعت ترتیب شده است که شامل تطبیق پروژه‌‌های معیشت بدیل برای تقویت و همکاری اقتصادی دهاقین و تشویق به کشت محصولات مشروع و متنوع می‌باشد که شامل فعالیت‌ها در بخش زراعت، مالداری، منابع طبیعی و آبیاری می‌باشد.
در جریان ارائه این طرح مولوی عطاءالله‌ عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری نظریاتش را جهت غنی‌سازی آن شریک نمود تا در متن آن گنجانیده شود.
طرح متذکره پس از آنکه به کمیسون اداری معاونیت اداری ریاست الوزرا پیشکش شد، کمیسون متذکره نظریات مشخصی را جهت اصلاح و بهبود آن ذکر کردند که بر همان اساس مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری کمیته‌ مشخصی را جهت اصلاح و نهایی سازی آن وظیفه سپرد تا آن را نهایی سازند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS