۲۷ جریب باغ تجارتی خرما در فراه ساخته می‌شود

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۱۸ - ۹:۱۴
۲۷ جریب باغ تجارتی خرما در فراه ساخته می‌شود
 
۱۸ سنبله ۱۳۹۹
در ادامه‌ی تلاش‌های وزارت زراعت برای ترویج و حمایت کشت و تولید خرما، قرار است ریاست زراعت ولایت فراه ۲۷ جریب زمین را باغ و کلکسیون خرما بسازد.
‌کار ساخت این نخلستان‌ها در آینده نزدیک عملاً آغاز می‌شود.
نخل خرما از دیر زمانی به صورت پراکنده در این ولایت رشد کرده و اثرات آن تا اکنون قابل مشاهده است.
نظر به توافق نخل خرما با اقلیم پرآفتاب ولایت فراه، طی چند سال اخیر توجه بیش‌تر برای ترویج این نبات و ساخت فارم‌های تحقیقی و هم‌چنان احداث کلکسیون‌های خرما از سوی وزارت زراعت صورت گرفته است.
پیش از این موسسه‌ی خیریه قطری "الغرافه"، ۱۰۰ جریب زمین را در فارم تحقیقاتی در فراه، نخل خرما غرس کرده است که حاصلات این نخلستان، بعد از پنج سال نتایج بسیار خوبی دارد.
اقلیم ولایت فراه خشک و نسبتاً گرم است و به اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، آب‌وهوای این ولایت نظر به سایر ولایات، با نباتاتی که نیاز کم‌تر به آب و نیاز بیش‌تر به آفتاب دارند، توافق خوب دارد.
پیش از این خبر داده شده بود که ۲۵ جریب باغ تجارتی خرما در هلمند نیز ساخته می‌شود.
در چند سال اخیر، حاصلات خرما در کشور افزایش یافته و این روزها خرمای وطنی در بازارهای پایتخت نیز فروخته می‌شود‌ که با استقبال شهروندان مواجه شده است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

BACK TO NEWS