۱۰هزار و ۶۸۵ پروژه جدید زراعتی به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۲/۲۸ - ۱۳:۵۷
۱۰هزار و ۶۸۵ پروژه جدید زراعتی به بهره‌برداری سپرده شد

۲۸ثور ۱۴۰۰
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در «هفته زراعت»، ۱۰هزار و ۶۸۵ ذخیره‌گاه کچالو، پیاز و سردخانه صفرانرژی برای نهگداری انار را در سی‌وچهار ولایت به بهره‌برداری سپرد. توزیع صدها دستگاه آفتابی خشک‌کننده میوه‌جات و سبزیجات تازه نیز شامل این پروژه‌ها می‌شود.
اکبر رستمی رییس اطلاعات و سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، می‌گوید که کار ساخت این پروژه‌های جدید از طریق پروژه مدیریت محصولات زراعتی با هزینه ۵ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۱۱۷هزار و ۷۸۸ افغانی از بودجه وزارت زراعت، در ۳۴ ولایت به پیش برده و آماده بهره‌برداری شده است.
آقای رستمی گفت که نود درصد این هزینه توسط وزارت زراعت و ده درصد دیگر آن توسط دهقانان تامین شده است.
رییس اطلاعات و سخنگوی وزارت زراعت می گوید که با راه‌اندازی این پروژه‌های جدید، بر علاوه‌ی کاهش واردات، افزایش صادارت، پروسس بهتر محصولات زراعتی و همین‌طور جلوگیری از فاسد شدن محصولات اضافی زراعتی، ۲۵۰هزار فرصت کاری نیز ایجاد شده است.
اکبر رستمی تاکید کرد که تکمیل این پروژه‌ها بر تامین مصوونیت غذایی، افزایش عواید دولت و رشد اقتصاد دهقانان تاثیرات مهم می‌گذارد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS