جلسه گزارش‌دهی میان نُه کشور عضو در کنوانسیون تنوع بیولوژیکی برگزار شد

content_admin
شنبه ۱۳۹۹/۸/۱۷ - ۹:۲۹
جلسه گزارش‌دهی میان نُه کشور عضو در کنوانسیون تنوع بیولوژیکی برگزار شد

۱۶ عقرب ۱۳۹۹
جلسه گزارش‌دهی آنلاین در مورد پیش‌رفت وضعیت تنوع بیولوژیکی میان نماینده‌گان نُه کشور آسیای جنوبی شامل افغانستان، ایران، بوتان، بنگله‌دیش، نیپال، پاکستان، سریلانکا، مالدیو و هندوستان راه‌اندازی شد.  
ایچی تارگیت یکی از برنامه‌های عمده کنوانسیون تنوع بیولوژیکی (Convention  on Biological Diversity)  است که به هدف حفظ و بهبود تنوع حیات در سطح کشورهای عضو تعیین شده است و این کشورها را متعهد برعملی شدن آن ساخته است.
بر مبنای تارگیت یازدهم، تمام کشورهای عضو این کنوانسیون مکلف شده‌اند که از سال ۲۰۱۰ تا پایان  ۲۰۲۰ حداقل ۱۷ فی‌صد مساحت خاک‌شان را من‌حیث ساحات حفاظت شده شناسایی و رسماً اعلام کنند.
 افغانستان عضویت این کنوانسیون را در سال ۱۹۹۲ به دست آورد و به خاطر حفظ و بهبود تنوع بیولوژیکی در سطح کشور، پلان‌ها و برنامه‌های متعدد را عملی کرده است.   
در این جلسه، محمدرفیع قاضی‌زاده رییس عمومی منابع طبیعی از تعهدات دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای عملی شدن اهداف کنوانسیون تنوع بیولوژیکی اطمینان داد و گفت که افغانستان  برای به دست آوردن اهداف کنوانسیون تنوع بیولوژیکی، نُه ساحه عمده کشور را  به مساحت ۲۸ هزار و ۸۰۷ کیلومتر مربع به عنوان ساحات حفاظت‌شده و پارک‌های ملی رسماً اعلام کرده است. هم‌چنان آقای قاضی‌زاده گفت که افغانستان برای تنظیم بهتر ساجات حفاظت‌شده، قوانین، پالیسی‌ها، استراتژی وپلان‌های مدیریتی منظم را طرح و تدوین کرده است.  
آقای قاضی‌زاده، ضمن تشریح فعالیت‌ها، پیش‌رفت‌ها، دست‌آوردها، فرصت‌ها و چالش‌ها در زمینه‌ی تنظیم بهتر تنوع بیولوژیکی؛ بر آماده‌گی‌های دولت افغانستان برای عملی شدن تعهدات کنوانسیون تنوع بیولوژیکی تاکید ورزید.   
قابل یادآوری است که این بحث و گفت‌وگوها برای ترتیب پلان یک دهه آینده که قرار است در اجلاس بیست و ششم جهانی این کنوانسیون در چین برگزار شود، اهمیت فراوان دارد و تعیین‌کننده خواهد داشت.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS