امسال در بادغیس ۳۲هزار و ۶۴۰ تُن گندم اصلاح‌شده توسط دهقانان تولید خواهد شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱/۱۳ - ۱۵:۵۵
بادغیس


۱۲ حمل ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس می‌گوید که در جریان سال روان، با توجه به مقدار توزیع تخم‌های اصلاح‌شده و باران‌های اخیر، بیش از ۳۲ هزار تُن گندم اصلاح‌شده تولید خواهد شد.
این ریاست می‌گوید: «در سال روان ریاست زراعت بادغیس به ۱۶ هزار و ۳۴۰ دهقان در ساحات مختلف این ولایت، ۸۱۷ تن گندم اصلاح‌شده و ۹۶۴ تن کود کیمیایی را توزیع کرده است که بدین‌ترتیب، هشت‌هزار و ۱۷۰ هکتار زمین در بادغیس تحت کشت گندم اصلاح‌شده قرار گرفته است.»
این ریاست به این توقع است که «با اوسط حاصل چهار تن از یک هکتار، امسال ۳۲ هزار و ۶۴۰ تن تخم اصلاح‌شده‌ی گندم در بادغیس تولید شود.»
با تولید این مقدار گندم اصلاح‌شده، گام مهمی در عرصه ترویج کشت تخم اصلاح‌شده که منتج به افزایش حاصلات و بهبود مصونیت غذایی می‌شود، برداشته می‌شود.
ریاست زراعت بادغیس می‌گوید: «با بارنده‌گی‌های به‌موقع و متواتر نباتات زرع‌شده در زمین‌های للمی این ولایت، از وضعیت خوب و قابل وصف برخوردار گردیده‌اند.»
باید گفت که ۸۰ درصد زمین‌های زراعتی بادغیس للمی است و در آن گندم، ‌جو، کرابیه، نخود و سبزیجات کشت می‌شود.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS