افتتاح نهمین ورکشاپ گزارش‌دهی سالانه محققان ریاست انستیتوت تحقیقات زراعتی

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ۱۰:۱۸
افتتاح نهمین ورکشاپ گزارش‌دهی سالانه محققان ریاست انستیتوت تحقیقات زراعتی

نهمین ورکشاپ گزارش‌‌دهی سالانه محققان ریاست انستیتوت تحقیقات زراعتی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با اشتراک روساء، متخصصان، محققان، استادان پوهنتون، کارمندان ریاست تحقیقات مرکز و ولایات و نماینده‌گان شرکت‌های تحقیقاتی خصوصی در فارم تحقیقاتی بادام‌باغ کابل افتتاح گردید.
مولوی نصرت الله‌ طلحه رئیس عمومی انستیتوت تحقیقات زراعتی در افتتاح این ورکشاپ در  مورد اهمیت تحقیق  در بخش‌‌های زراعت، مالداری، باغداری، خاکشناسی و غله‌جات صحبت نمود افزود:" نظریات شما متخصصان و کادرهای زراعت، مالداری و باغداری برای فعالیت تحقیقی خیلی ارزشمند‌ است، از این که در چنین شرائط و با امکانات کم شما متخصصان کار می‌کنید جای افتخار و قابل تقدیر می‌باشید، نیاز است که بیشتر از این کار کنیم تا کشور را به خودکفایی برسانیم و از محتاجی کشورهای خارجی خلاص شویم، این برنامه فرصتی برای ارائه گزارش فعالیت‌های یک ساله و شریک سازی تجارب و طرح دیدگاهی برای آینده می‌باشد تا کارهای مفیدی انجام دهیم که رهبری امارت و الله"ج" از ما و شما راضی باشد".
در همین حال انجینر محمد قاسم عبیدی رئیس تحقیقات توافقی و تطبیقی، انجینر حمیدا‌لله‌ احمدزی رئیس خاکشناسی، انجینر عبدالولی رئیس تحقیقات مالداری در این برنامه سخنرانی کرده و در مورد فعالیت‌های یک ساله گذشته و پلان‌های سال آینده ریاست‌های شان معلومات ارائه نمود.
همچنان گل‌آقا ‌انوری استاد پوهنتون البیرونی با قدردانی از همکاری های وزارت زراعت با نهاد های تحصیلی  تحقیق را  در حاصل‌گیری نباتات مهم موثر عنوان نموده علاوه کرد " استقلال اقتصادی و غذایی هر مملکت وابستگی به تحقیق دارد، اگر بهتر تحقیق شود می‌توان از کشت هر نوع نبات حاصل بهتر گرفت و به زندگی مردم تغییر مثبت آورد، چون زندگی مردم به زراعت وابستگی دارد و یکی از موضوعات اساسی در زراعت تحقیق است، بناء این بخش زیر بنای زراعت را تشکیل می‌دهد".
وزارت زراعت در تمام افغانستان دارای ۲۲ فارم تحقیقاتی می‌باشد که در  بخش‌های ترویج، تحقیق، آموزش روش‌های نوین آبیاری به دهقانان، ترویج باغداری عصری و ترویج کشت غله‌جات با ارزش فعالیت می‌کند. این ورکشاپ برای شریک سازی تجارب و فعالیت‌های این فارم‌ها دایر گردیده‌است و به مدت سه روز ادامه دارد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS