گزارش پروژه زنجیره ارزش باغداری به سرپرست وزارت زراعت ارایه شد

content_admin
شنبه ۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۵:۳۴
گزارش پروژه زنجیره ارزش باغداری به سرپرست وزارت زراعت ارایه شد

۵میزان ۱۳۹۹

به سلسله ارایه‌ی جزییات کامل پروژه‌های مربوط به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، امروز احمدفرید راید رییس‌ پروژه زنجیره ارزش باغداری، HVCDSP، در باره دست‌آوردها، برنامه‌ها، بودجه‌ و برنامه‌های آینده این پروژه به داکتر انوارالحق احدی سرپرست و نامزد وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، جزییات کامل ارایه کرد.

پروژه زنجیره ارزش باغداری که در زمینه‌‌های مختلف زراعتی به ویژه توسعه باغداری از سال ۲۰۱۹ تاکنون در ولایت‌های کابل، لوگر، پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی، بامیان، میدان وردک، ننگرهار، کنر و لغمان فعالیت می‌کند، قرار است تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

احمدفرید راید با ارایه‌ی جزییات فعالیت‌های این پروژه به سرپرست و نامزد وزیر وزارت زراعت گفت که پروژه زنجیره ارزش باغداری در بخش‌های مختلف از جمله ساخت ذخیره‌گاه‌های کچالو، پیاز، کشمش‌خانه‌ها، احداث باغ‌های مختلف میوه‌، ترویج آبیاری قطره‌ای و همین‌طور ارایه کمک‌های مالی و تخنیکی به متشبثین و تاجرانی که در بخش زراعت کار می‌کنند، فعالیت دارد.

در همین‌حال، داکتر انوارالحق احدی پروژه زنجیره ارزش باغداری را در توسعه باغداری و زمینه‌سازی برای افزایش تولیدات میوه مهم توصیف کرده گفت که باید تلاش صورت گیرد تا این پروژه در سایر ولایات نیز نظربه ضرورت و همکاری بانک انکشاف آسیایی راه‌اندازی و تطبیق شود. پروژه زنجیره باغداری توسط بانک انکشاف آسیایی تمویل می‌گردد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS