هیأت رهبری وزارت زراعت رسماً معرفی شد 

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۷/۵ - ۱۰:۱۷
هیأت رهبری وزارت زراعت رسماً معرفی شد 

٥/میزان/١٤٠٠ هـ.ش
٢٠/صفرالمظفر/١٤٤٣ هـ.ق
هیأت رهبری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز رسماً توسط عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرا و احمد‌جان احمدی،  سرپرست ریاست عمومی اداره امور، به کارمندان این وزارت معرفی شد.
در برنامه‌ای که به این مناسبت تدویر یافته بود، الحاج مولوی عبد‌الرحمن راشد به‌حیث سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و مولوی صدراعظم، مولوی فضل‌ربی فضلی و عطاءالله عمری به‌حیث معینان این وزارت معرفی شدند.
این برنامه با تلاوت آیتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد.
در این برنامه مولوی احمد‌جان احمدی، سرپرست اداره امور، کنترل امارت اسلامی بالای تمام افغانستان را یک فرصت استثنایی دانست و گفت این فرصت بسیار خوب و برای آبادی و کار در کشور است و افغاسنتان یک کشور زراعتی است که منابع آبی فراوان دارد و از طریق زراعت می‌توانیم کشور خود را به خود‌کفایی برسانیم.
آقای احمدی افزود: «اگر ما حکومت خود را با کدر‌های مسلکی بنا بگذاریم و در تمام بخش‌های کاری  کدرهای متخصص با‌اخلاص کار نمایند، کشور ما در همه بخش‌ها خود‌کفا می‌شود و مردم افغانستان بسیار با‌استعداد هستند؛ طوری که در مقابل متجاوزان در جهاد پیروز شدند. اگر در زراعت و سایر بخش‌ها از این استعداد استفاده شود، در این بخش‌ها نیز پیروز می‌شویم.»
در همین حال مولوی عبدالسلام حنفی معاون رییس الوزرا در مورد پالیسی امارت اسلامی گفت: «مردم ما در طول 20 سال متحمل سختی‌های زیادی شده‌اند و هر گروهی که آمد و هر ظلمی که از دستش آمد، بالای این مردم انجام داد و خانه، مسجد و زراعت را تخریب کرد و حالا ما و شما باید با هم کار کنیم تا زخم‌هایی را که از اشغال به جا مانده، التیام ببخشیم.»
آقای حنفی هم‌چنان افزود: «رهبری امارت اسلامی وظیفه دارد تا در بخش‌های مختلف کار نماید. چه در بخش صنعت است، تجارت است و یا زراعت، باید کار صورت بگیرید و اولویت حکومت ما این است که باید امنیت تمام ملت افغانستان بدون تبعیض تامین گردد و آبرو، حیثیت و  ملکیت هر افغان باید محفوظ باشد. دوماً، کوشش ما این است که برای مردم سهولت فراهم کنیم که در این راستا یک کمیسیون تعیین گردیده تا معاشات همه مأموران اجرا شود. همین‌طور مسأله دیگر حل مشکل تجار بود که جلسات متعدد با صنعت‌کاران و تاجران داشتیم و به یک راه‌حل نزدیک شدیم که به‌زودی مشکلات حل می‌شود.»
الحاج مولوی عبدالرحمن راشد، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و عضو شورای رهبری و نظامی امارت اسلامی، در مورد اهمیت وزارت زراعت و پلان‌های کاری این وزارت گفت: «یک ملت به دو چیز نیاز دارد، نجات از گرسنه‌گی و ترس و خوف و دیدگاه اصلی وزارت زراعت نجات از فقر و حمایت از تولیدات داخلی می‌باشد.»
آقای راشد افزود: «ما متعهد هستیم که با درک شرایط فعلی در تمام بخش‌های ترویجی با دهقانان کار کنیم و الحمد‌الله توانایی و ظرفیت این را وزارت زراعت دارد که در این راستا قدم بردارد و زمینه را برای دهقانان فراهم سازد. از تمام کارمندان وزارت زراعت در مرکز و ولایت‌ها می‌خواهیم که با تمام اخلاص و امانت‌داری کار کنند و اعلام می‌کنیم که برنامه‌های موثر و معیاری را آغاز می‌کنیم.»
وی هم‌چنان از نهاد‌های جهانی درخواست کرد تا برنامه‌های وزارت زراعت، آبیاری و مالداری را از لحاظ مالی تمویل کند.
مولوی صدراعظم، معین وزارت زراعت، در این برنامه از کارمندان وزارت زراعت خواست تا با اخلاص در این وزارت کار کنند.
در اخیر، برنامه با دعا و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید خاتمه یافت.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS