نشست پیش‌رفت کاری و هم‌آهنگی کانال‌های آبیاری اندخوی، زمینداور، خوش‌تپه و موساقلعه برگزار شد

content_admin
شنبه ۱۳۹۸/۸/۴ - ۹:۴۰
نشست پیش‌رفت کاری و هم‌آهنگی کانال‌های آبیاری اندخوی، زمینداور، خوش‌تپه و موساقلعه برگزار شد

۲ عقرب ۱۳۹۸
نشست پیش‌رفت کاری و هم‌آهنگی کانال‌های آبیاری اندخوی، زمینداور، خوش‌تپه و موساقلعه به ریاست حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت برگزار شد.
در این نشست، نخست درباره‌ی مطالعات امکان‌سنجی کانال اندخوی سخن گفته شد. کار مطالعات امکان‌سنجی این کانال، برابر با پلان، در حال پیش‌رفت است و قرار است که دیزاین کاملش به زودی تکمیل گردد.
افزون بر این کارکنان فنی، درباره‌ی سروی توپوگرافی، نمونه‌گیری خاک، تاثیرات فنی جیولوژیک و محیط اجتماعی این کانال نظرات‌شان را در میان گذاشتند. قرار شد که در کنار این، در منطقه توسط تصویرها و نقشه‌ی روسیه، بلندی «توپوگرافیک» آن را ببینند.
کارکنان فنی برای تکمیل سروی «جیوتخنیکی» و خاک، به ۴۵ روز زمان نیاز دارند و در زمان دوره‌ی نمونه‌ای، اثرات محیط اجتماعی را نیز بررسی و مطالعه کنند.
کانال خوش‌تپه قرار است از سه ولایت (کندز، بلخ و جوزجان) بگذرد و ۵۰۰ هزار هکتار زمین را آبیاری کند. در این نشست درباره‌ی پیش‌رفت مطالعات امکان‌سنجی صحبت و بحث شد و گفته شد که این مطالعات، تا چند ماه آینده تکمیل می‌گردد.
هم‌چنان در این نشست درباره‌ی کانال زمینداور و بند موسی‌قلعه سخن گفته شد. موسی‌قلعه و زمینداور دو پروژه‌ای است که در ساحه‌ی کاری، پلان کاری و گزارش‌دهی از هم مجزا است. کارمندان تخنیکی در این جلسه درمورد دیزاین ساخت بند موسی‌قلعه، پرزینتیشن ارایه کردند.
قرار است که کارمندان تخنیکی،‌ درباره‌ی آبخور، مسیر انحراف و ذخیره کردن آب در این بند، پلان‌های‌شان را در میان بگذارند و درباره‌ی ساخت بند موسی‌قلعه، پلان مرحله‌ای کارشان را ارایه کنند.
چهار پروژه‌ی مورد بحث و بررسی در این نشست، در سطح کشور حیاتی‌اند که در صورت تکمیل شدن‌شان، ۲.۸۴ میلیون جریب زمین جدید، زیر پوشش کشت و زراعت می‌آید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS