۶۹ ذخیره‌گاه کچالو در میدان‌وردک به بهره‌برداری سپرده شد

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۹/۱۸ - ۱۶:۱۶
۶۹ ذخیره‌گاه کچالو در میدان‌وردک به بهره‌برداری سپرده شد

۱۸ قوس ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی، در دو ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک ۶۹ ذخیره‌گاه کچالو را ساخته و به بهره‌برداری سپرد.
دهقانان مستفیدشونده حالا می‌توانند که صدها تن حاصل کچالوی مزارع‌شان را که اضافه از مصرف و فروش باشد، نگهداری کنند و نگذارند فاسد شود.
کار ساخت این ذخیره‌گاه‌ها را پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری عملی کرده است. در ساخت این ذخیره‌گاه‌ها ۴۰ میلیون افغانی هزینه شده است که ۹۰ درصد آن را وزارت زراعت و تنها ۱۰ درصد آن را دهقانان مستفیدشونده پرداخته‌اند.
ذخیره‌گاه‌های یادشده هر کدام ظرفیت نگهداری حدود ۱۲ تُن کچالو را دارد. با استفاده از این ذخیره‌گاه‌ها دهقانان میدان‌وردک می‌توانند محصولات کچالوی اضافه از مصرف و فروش‌شان را برای زمان مناسب تقاضای بازار نگهداری و سپس به بهاری بهتر بفروشند.
باید گفت که چند روز قبل‌تر هم ۱۰۸ ذخیره‌گاه کچالو و ۳۵ ذخیره‌گاه پیاز توسط پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی ساخته و به بهره‌برداری سپرده شد.
هدف از تطبیق این پروژه‌ها مدیریت محصولات زراعتی، مصون‌سازی محصولات دهقانان و باغداران و افزایش درآمد آنان است. اشتغال‌زایی یکی دیگر از هدف‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی وزارت زراعت است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS