پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی در باره برنامه‌های سال آینده خود به وزیر زراعت گزارش داد

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۴:۵۰
د کرنې او خوړو خوندیتوب بېړنۍ پروژه د راتلونکي کال د برنامو په هکله دکرنې وزیر ته راپور وړاندې کړه

۱۵جدی ۱۳۹۹
مسوولان پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی وزارت زراعت، EATS، در نشستی در باره فعالیت‌هایش در سال مالی ۱۳۹۹ و هم‌چنین برنامه‌هایش برای سال مالی ۱۴۰۰، به داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری گزارش دادند.
پروژه EATS مربوط به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، با حمایت بانک جهانی و صندوق وجهی بازسازی افغانستان، ARTF، از آگست ۲۰۲۰ آغاز به فعالیت کرده و قرار است تا آگست ۲۰۲۲ در ۳۴ ولایت کشور فعالیت داشته باشد.
فهیم رحیم رییس پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی، در این نشست گفت که در سال مالی ۱۳۹۹، از طریق این پروژه‌ روند توزیع ۱۴هزار متریک‌تُن تخم اصلاح‌شده‌ی گندم به دهقانان در سراسر کشور آغاز شد. آقای رحیم افزود که هشتاد درصد روند توزیع این تخم‌ها تاکنون به پیش رفته است.
فهیم رحیم هم‌چنین گفت که پروژه اضطراری زراعت و مصونیت، در سال مالی ۱۴۰۰، با بودجه ۵۵ میلیون دالر در زمینه‌های آبیاری، مدیریت آب‌ریزه‌ها، توزیع تخم‌های اصلاح‌شده‌ی گندم و احداث باغ‌های جدید در سراسر کشور فعالیت خواهد کرد. آقای رحیم افزود که با احیا و بازسازی ۱۲۰ کانال آبیاری در مناطق مختلف کشور، بیش از سی‌‌هزار هکتار زمین آبیاری می‌شود و هم‌چنین نزدیک به پانزده درصد محصولات دهقانان افزایش می‌یابد و از ضایع شدن مقدار زیادی آب جلوگیری می‌شود.
رییس پروژه اضطراری زراعت و مصونیت در عین‌حال می‌گوید که این پروژه درنظر دارد تا در سال مالی ۱۴۰۰، برای ۳۲۰هزار دهقان در سراسر کشور تخم‌ اصلاح‌شده‌ی گندم توزیع کند. به گفته‌ی او، با توزیع این تخم‌ها، تا سی درصد محصولات دهقانان افزایش خواهد یافت.
در همین‌حال، داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، گفت که باید تلاش شود تا ارایه‌ی خدمات براساس رشد متوازن صورت گیرد. او در عین‌حال تاکید کرد که با ساخت و بازسازی کانال‌ها، ساحات بیشتری تحت پوشش آبیاری زراعتی قرار بگیرد.
وزیر زراعت هم‌چنین گفت که پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی در سال ۱۴۰۰ مالی، بودجه بیشتری برای احداث باغ‌های جدید میوه اختصاص بدهد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS