در پکتیا یک کانال بزرگ آبرسانی به ارزش بیش از ده میلیون افغانی افتتاح شد

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۴/۶/۶ - ۹:۴۷
در پکتیا یک کانال بزرگ آبرسانی به ارزش بیش از ده میلیون افغانی افتتاح شد

۶ سنبله ۱۴۰۴ هـ.ش
۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۷ هـ.ق
در منطقه بالاده مربوط مرکز ولایت پکتیا، یک کانال بزرگ آبرسانی به ارزش ده میلیون و ۵۰۳ هزار و ۳۱۰ افغانی افتتاح گردید. در مراسم افتتاح این کانال، مولوی صدراعظم عثمانی معین وزارت زراعت و مالداری وزرات زراعت ، فاضل آکین اردوغان رئیس اداره همکاری و هم‌آهنگی ترکیه (تیکا)، شیخ صالح محمد فقیر رئیس شورای علما، شیخ انعام‌الله صلاح‌الدین معاون والی، مولوی سید امین هاشمی رئیس زراعت، مسئولین ادارات دولتی، انجنیر بسم‌الله بسمل مسئول زون اداره غذای ملل متحد، نمایندگان شرکت ساختمانی، متنفذین قومی و دهاقین اشتراک داشتند.
مولوی صدراعظم عثمانی معین وزارت زراعت و مالداری در سخنان خود بر مهار آب و اهمیت آن در زراعت تأکید نمود. وی گفت که در ساخت کانال‌ها، بندها و دیوارهای استنادی پیشرفت چشم‌گیری صورت گرفته و از نهادهای تمویل‌کننده و موسسات همکار قدردانی کرد. او افزود که پکتیا هنوز به چنین پروژه‌هایی نیاز دارد و از مردم محل خواست تا در نگهداری و مراقبت از کانال نقش جدی ایفا کنند.
مولوی سید امین هاشمی رئیس زراعت، آبیاری و مالداری پکتیا گفت که این کانال با حمایت مالی سازمان غذای ملل متحد تکمیل شده و طول آن به ۲۴۰۰ متر می‌رسد. به گفته وی، با ساخت این کانال هزاران جریب زمین زراعتی آبیاری خواهد شد و حدود ۲۵۰۰ خانواده از آن مستفید خواهند شد. او افزود که کانال به‌صورت اساسی ساخته شده و برای دهاقین منطقه در بخش آبیاری زمین‌های زراعتی سهولت‌های بزرگی ایجاد می‌کند.
ساکنان محل و دهاقین این کانال را برای آبیاری زمین‌های زراعتی‌شان یک گام مهم دانستند و از نهادهای مربوطه خواستند تا در ساخت کانال‌های مشابه، بندهای آبی و دیوارهای محافظتی توجه بیشتری داشته باشند.

خبرهای تازه

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

تأکید وزارت زراعت بر هماهنگی، شفافیت و کیفیت در تطبیق پروژه‌های انکشافی

نشستی به ریاست مولوی بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و با حضور رؤسا، مشاوران بخش آبیاری و منابع طبیعی و مسئولان مؤسسه افغان اید برگزار شد.
در این. . .

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

رئیس زراعت بدخشان از پروژه‌های زراعتی مؤسسه میشن ایست در ولسوالی واخان بازدید کرد

مولوی امان‌الله حسن رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در رأس یک هیأت متشکل از کارشناسان زراعت، مسئولان مؤسسه میشن ایست و مسئولان بخش پلان و هماهنگی این ریاست به ولسوالی واخان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

رئیس زراعت بدخشان از پروژه‌های زراعتی مؤسسه میشن ایست در ولسوالی واخان بازدید کرد

مولوی امان‌الله حسن رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در رأس یک هیأت متشکل از کارشناسان زراعت، مسئولان مؤسسه میشن ایست و مسئولان بخش پلان و هماهنگی این ریاست به ولسوالی واخان. . .

بازگشت به خبرها