جلسه‌ای به منظور استفاده بهتر از زمین‌های اطراف کانال قوش‌تپه در وزارت زراعت برگزار شد

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۹/۲۶ - ۱۰:۳۹
جلسه‌ای به منظور استفاده بهتر از زمین‌های اطراف کانال قوش‌تپه در وزارت زراعت برگزار شد

۲۶ قوس ۱۴۰۲ هـ.ش
جلسه‌ای در وزرات زراعت، آبیاری و مالداری به منظور استفاده بهتر از آب و زمین‌های اطراف کانال قوش تپه با حضور مسوولان وزارت‌های مالیه، انرژی و آب، شهرسازی و مسکن، اداره امور و شرکت انکشاف ملی دایر شد.
این جلسه  به رهبری مولوی عطاءالله‌عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری و با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری، مولوی محمود مظلوم رئیس ریاست اراضی، روساء، مشاوران، متخصصان آبیاری، خاک‌شناسی  و اقتصادی وزارت زراعت و نماینده‌گانی از وزارت‌های مالیه، انرژی و آب، شهرسازی و مسکن، اداره امور و شرکت انکشاف ملی دایر شد و در آن در مورد چگونگی استفاده موثر از آب کانال‌ قوش‌تپه بحث گردید.
مولوی عطاءالله‌عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری هدف از برگزاری جلسه ترتیب طرحی جهت  چگونگی استفاده موثر از کانال قوش‌تپه در جهت منفعت بیشتر برای مردم عنوان کرده افزود" مجلس امروز به این منظور دایر شده که همه مشوره نمائیم تا طرح جامع برای استفاده از کانال قوش‌تپه تدوین شود، در این طرح نقشه‌ای راه برای تفکیک ساحات زراعتی، تجارتی، صنعتی، مالداری، باغداری، کارخانه‌ها و مناطق رهایشی گنجانیده شود تا پس از تکمیل کار کانال از آن استفاده موثر شود".
در همین حال مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری از  پروژه کانال قوش‌تپه منحیث سرمایه‌های کلان ملی  یاید کرده افزود" پروژه کانال قوش تپه اس سرمایه های ملی کشور ما است که  اگر هر کار آن مطابق نقشه، پلان و منظم پیش رود موثریت آن بیشتر خواهد بود، بناء نیاز است سیستم‌های برق، تاسیسات، تحکیمات و گاز آن روی طرح جور شود تا در آینده به مشکل مواجه نشویم".
در جریان مجلس حاضران پیرامون اجاره‌دهی زمین، استفاده موثر از آب و زمین‌های اطراف کانال، پیشرفت کار پروژه، احداث باد شکن‌ها، تحقیق روی کشت کدام نوع نبات، تحقیق روی خاک، اقلیم، مسوولیت‌های ادارات صحبت گردید و حاضران نظریات خویش را شریک ساختند.
در اخیر مجلس وزیر زراعت کمیته‌ای را به سرپرستی  مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وظیفه داد که روی این موضوع کار نموده و در صورت نیاز انجینران را به ساحه اعزام نماید و روی این مسله کار نمایند تا مشترک پیرامون آن کار شود.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS