تادیه‌ی ۲۷۸ میلیون قرضه زراعتی منظور شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱/۱۳ - ۱۶:۴۲
تادیه‌ی ۲۷۸ میلیون قرضه زراعتی منظور شد


۱۳ حمل ۱۳۹۹
جلسه‌ی کمیته‌ی منظوری قرضه‌های زراعتی، پس از دریافت معلومات ارائه‌شده و پاسخ‌های قناعت‌بخش به سوالات اعضای کمیته، ارائه‌ی مبلغ ۲۷۸.۱ میلیون افغانی قرضه‌ی زراعتی را منظور و تأیید کرد.
پنج مورد قرضه‌ی منظور شده، بخش‌های مختلف، از جمله خریداری گندم برای تولید آرد، خریداری مواد خام برای تولید دانه‌ی مرغ و خوراکه‌ی حیوانی و ماشین‌آلات، خرید تراکتور و ابزار زراعتی، تأسیس فارم مرغداری و توزیع پول نقد برای دهقانان را شامل می‌شود.
جلسه‌ی کمیته‌ی منظوری قرضه‌های صندوق انکشاف زراعت در وزارت زراعت، در ۱۲حمل ۱۳۹۹ به ریاست محبوب‌الله ننگ، سرپرست معینیت تخنیکی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و رییس کمیته‌ی منظوری قروض و مسوولان صندوق انکشاف زراعت برگزار شد.
تیم تخنیکی صندوق انکشاف زراعت، پنج درخواست قرضه را به این کمیته معرفی و در مورد فعالیت‌های متقاضیان قرضه به اعضای کمیته معلومات مفصل داد.
صندوق انکشاف زراعت که تادیه‌کننده این قرضه است، می‌گوید که در شرایط مشقت‌بار کنونی، دهقانان را فراموش نکرده و متعهد است تا قروض مورد نیاز آنان را به اسرع وقت به دست‌رس‌شان قرار بدهد.
این صندوق با وجود وضع قیود گردش به خاطر جلوگیری از بیماری کووید-۱۹ یا کرونا، از هیچ نوع تلاش برای رشد و انکشاف زراعت دریغ نکرده و در صدد آن است تا بنیه زراعت در فصل پیش رو تا حد ممکن تقویت شود.
صندوق انکشاف زراعت یک نهاد مالی دولتی غیر بانکی بوده که تحت رهبری وزارت زراعت، مالداری و آبیاری فعالیت می‌کند. ارایه خدمات قرضه‌دهی به دهقانان تجارتی و متشبثان زراعت از طریقه میانجی‌های مالی و قرضه‌دهی مستقیم در جهت رشد و بهبود زراعت افغانستان از وظایف عمده این صندوق به شمار می‌رود.
این صندوق از تاسیس‌اش بدین سو ارائه‌ی ۱۰.۶ میلیارد افغانی قرضه را منظور و مبلغ بیش‌تر از ۸.۳ میلیارد افغانی را به تجارت‌های زراعتی، کوپراتیف‌ها و انجمن‌های زراعتی و مالداری، میانجی‌های مالی، فارم‌های گاوداری، ماهی‌پروری، مرغداری، پروسس‌کننده‌گان و صادرکننده‌گان میوه‌ی تازه و خشک، فابریکه‌های تولید آرد، شرکت‌های تولیدی تجهیزات زراعتی، مغازه‌ها و واردکننده‌گان کود کیمیایی و سایر متشبثان عرصه زراعت توزیع کرده است. از این خدمات، ۴۷ هزار و ۵۰۳ دهقان در ۳۲ ولایت به صورت مستقیم مستفید شده‌اند.
بودجه‌ی صندوق انکشاف زراعت را اداره‌ی انکشاف بین‌المللی «USAID» می‌پردازد.
صندوق انکشاف زراعت حالا مرجع پیش‌تاز در تمویل سکتور زراعت افغانستان به شمار می‌رود که دفتر مرکزی آن در کابل است و در ولایتهای بلخ، هرات، قندهار و ننگرهار نیز دفترهای ساحه‌ای دارد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS