برگزاری سمینار آگاهی‌دهی در مورد مقرره جلوگیری از غصب و بازپس گیری زمین‌های غصب شده در بلخ 

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۹/۹ - ۱۵:۳۳
بلخ کې د ځمکې د غصب مخنیوی او د غصب شویو ځمکو د بېرته راګرځولو د مقررې په هکله د پوهاوی سمینار دائر شو

۹ قوس ۱۴۰۱ ه‍.ش 
سمینار آگاهی‌دهی در مورد مقرره  جلوگیری از غصب و بازپس گیری زمین‌‌های غصب شده با اشترک رییس و اعضای این کمیسیون برای اعضای تخنیکی آن در نه ولایت شمال کشور برگزار شد.
کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و باز پس گیری زمین‌های غصب شده طبق فرمان امیر المومنین حفظه الله تحت ریاست شیخ عبدالحکیم شرعی وزیر عدلیه ایجاد شده است که هفته دو نشست برگزار می‌کند.
این سمینار در ولایت بلخ  با حضور داشت، مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت آبیاری و مالداری،  شیخ عبدالحکیم شرعی وزیر عدلیه، ملا عبدالولی څارنوال وزیر کار و امور اجتماعی، مولوی شمس الدین شریعتی لوی څارنوال، شیخ  نورالحق رییس عمومی اداره امور، مولوی حمدالله نعمانی وزیر شهرسازی و مسکن، مفتی عبدالرشید رییس دارالانشاء ستر محکمه، ملا محمد داود مزمل والی بلخ برای اعضای هییت تخنیکی جلوگیری از غصب و بازپس گیری زمین‌های غصب شده نه ولایت شمال کشور برگزار شده است.
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت و عضو کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و باز پس گیری زمین‌های غصب از رییس‌های زراعت ولایت‌های متذکره  که ریاست هیئت تخنیکی کمیسون را در ولایت‌ها به غهده دارند خواست تا در پیشبرد وظایف خود جهت رساندن امانت به صاحب اصلی آن تمام تلاش خود را به خرچ دهند.
وزیر زراعت از مردم خواست تا زمین های غصب شده را دوباره به صاحب اصلی آن برگردانند" بیاید خود را ازمشکلات و یک مسوولیت بزگ خلاص کنید چون در زمین غصبی نماز و روزه قبول نمی‌شود و سایر طاعات و عبادات قبول نمی‌شود پس این یک موقع خوب است، کمیسون تشکلیل شده پس  خود را از مسوولیت خلاص کنید و امانت را به صاحب آن بسپارید".
آقای عمری همچنان از آغاز کار ساخت کانال قوش‌تیپه به عنوان یک دستاورد و افتخار بزرگ یاد کرده و افزود" شماری از اشخاص استفاده جو در این روز‌ها به بهانه این که در ساحه کانال قوشتیپه به مردم زمین توزیع می‌شود پول و اسناد آنها را می‌گیرد اما؛ ما به همه به قاطعیت می‌گویم که تا حالا مطابق به فیصله کابینه هیچ گونه توزیع و تقسیماتی در کانال قوشتیپه الی تکمیل شدن کار آن جریان ندارد و از مردم می‌خواهیم که فریب این اشخاص را نخورند چون هرگونه تصمیم توزیع و تقسیمات پس از تکیمل کار ساخت کانال از سوی رهبری ا.ا.ا افغانستان گرفته می‌شود".
این مقرره در چهار فصل و بیست و یک ماده ترتیب گردیده که  به اساس فرمان امیرالمومنین شیخ هبته الله آخندزاده حفظه الله نافذ است.
در این سمینار رئسای زراعت ولایت‌های، بلخ، فاریاب، جوزجان، سمنگان، سرپل، کندز، بغلان، تخار و بدخشان که ریاست کمیسون جلوگیری ازغصب و بازپس گیری زمین‌های دولتی را به عهده دارند اشتراک کرده بودند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS