افتتاح و بهره برداری از ۱۵۰ پروژه آبیاری و ساختمان در ولایت هرات 

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۷ - ۸:۵۱
افتتاح و بهره برداری از ۱۵۰ پروژه آبیاری و ساختمان در ولایت هرات 

یک صد و پنجاه پروژه آبیاری و ساختمانی به ارزش چهارونیم میلیون دالر در ولایت هرات با حضور داشت حیات الله مهاجر فراهی معاون مقام ولایت هرات و مولوی پیر محمد حلیمی ریس زراعت ولایت هرات افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد. 
این پروژها در بخش‌های مختلف تطبیق شده است که حدود ۸۰ پروژه آبیاری و ساختمانی شامل بند‌های آب‌گردان، ساخت سرک، دیوار‌های استنادی، تاسیس کانال‌ها، دیوارهای گابیونی، کانالهای انحرافی سیلاب و کاریزها، پروژه های بز پروری و مرغداری و ایجاد باغچه‌های خانگی و توزیع تخم‌های بذری اصلاح شده برای دهاقین و در حدود ۷۰ پروژه دیگر که در حال تکمیل شدن می‌باشد و ارزش مجموعی آن در حدود چهارونیم میلیون دالر می‌باشد با تمویل مالی سازمان غذائی جهان با کمک تخنیکی موسسه بین الملی پاملرنه  با حضورداشت حیات الله  مهاجر فراهی معاون مقام ولایت هرات، مولوی پیر محمد حلیمی رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات، مسئولان محلی، بزرگان و متنفذین محل در ولسوالی‌های انجیل، گذره زنده‌جان به بهره برداری سپرده شد. 
مولوی حیات الله مهاجر فراهی معاون مقام ولایت هرات ضمن استقبال از بهره برداری از این پروژه‌ها، از تمام کسانیکه در اجرای این پروژه‌های مهم و حیاتی  همکاری کرده اند، ابراز قدردانی نمود  ضمن تاکید بر اشتغالزایی، انکشاف متوازن و بهبود معیشت مردم در ولسوالی‌ها، بیان داشت که اجرای پروژه‌های انکشافی در راس برنامه های اداره محلی قرار دارد. 
از سوی دیگر مولوی پیر محمد حلیمی رئیس زراعت، آبیاری و مالداری  ولایت هرات می‌گوید که ریاست زراعت آبیاری و مالداری با تمام توان از موسسات همکار این سکتور در تطبیق پروژه های زراعتی حمایت نموده  تا پروژه‌های دیگر این چنینی را به همکاری موئسسات ملی و  بین‌المللی در دیگر ولسوالی های ولایت هرات نیز  تطبیق نمایند. 
بر اساس معلومات نصیر احمد فوشنجی مسئول دفتر پاملرنه در ولایت هرات که تطبیق کننده این پروژه‌ها می باشد،  در جریان تطبیق این پروژه ها  در کنار  ایجاد سهولت برای مردم و دهاقین در بخش‌های مختلف، برای شش هزار نفر زمینه کار نیز فراهم شده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS