اشتراک معینان وزارت زراعت در برنامه تجلیل از روز مزرعه در هرات

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۳/۱۷ - ۱۲:۵۲
اشتراک معینان وزارت زراعت در برنامه تجلیل از روز مزرعه در هرات

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و مولوی بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت در برنامه تجلیل از روز مزرعه در ولایت هرات که از سوی ریاست زراعت ولایت هرات به همکاری سازمان خوراک و زاعت ملل متحد برگزار شده بود اشترک کردند.
در جریان این برنامه مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری برنامه‌های وزارت زراعت را برای سال جاری بیان و تاکید بر حفظ کیفیت محصولات زراعتی کرد" جای بسیار خوشحالی است که در برنامه تجلیل از روز مزرعه در کنار دهقانان کشور خود هستیم، چون ۸۰ درصد مردم افغانستان مصروف زراعت است از این رو ما هم تلاش می‌نماییم تا خدمات بیشتری را برای شان فراهم نماییم که در این راستا در سال جاری به همکاری سکتور خصوصی و سازمان‌های مدت رسان به مقدار ۶۰ هزار متریک تن تخم اصلاح شده بذری را برای دهاقین کشور توزیع خواهیم کرد و در کنار آن تلاش می‌نماییم کیفیت تخم‌های اصلاح شده را کنترول نماییم و معیاری بودن تخم‌های اصلاح شده  شرط اساسی ما است".
معین زراعت و مالداری همچنان به مسوولان ریاست زراعت ولایت هرات هدایت داد که در رساندن پسته طبیعی ولایت‌های زون غرب کشور به بازارهای داخلی و خارجی تلاش جدی نمایند.
در همین حال مولوی بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت پیرامون امنیت و فرصت‌های کار موجود در بخش زراعت سخن زده علاوه کرد" برای زنده گی کردن امنیت مهم است که در حال حاضر فراهم شده است و چون فرصت‌های لازم برای کار در سکتور زراعت فراهم است ما هم برنامه‌های مشخصی را جهت رشد زراعت و مالداری داریم که انشا الله انجام می‌دهیم".
معینان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در حالی به ولایت هرات سفر می‌نمایند که زعفران هرات جایگاه نخست برای نهمین بار در سطح جهان از  آن خود ساخته است و قرار است در جریان این سفر از زحمات زعفران کاران کشور قدردانی صورت گیرد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

BACK TO NEWS