۳۰ مزرعه‌ی نمایشی گندم در بادغیس ساخته می‌شود

content_admin
شنبه ۱۳۹۸/۷/۲۷ - ۱۳:۸
۳۰ مزرعه‌ی نمایشی گندم در بادغیس ساخته می‌شود

۲۷ میزان ۱۳۹۸
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس می‌گوید که روند توزیع کودهای کیمیایی و تخم‌های اصلاح‌شده‌ی گندم به منظور ساخت ۳۰ مزرعه‌ی نمایشی گندم در این ولایت آغاز شده است.

عبدالتواب تائب، رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس می‌گوید: «مطابق پلان طرح شده‌ی بخش ترویج آمریت امور زراعتی، به منظور ترویج کشت قطاری گندم، مزرعه‌ی نمایشی گندم در مرکز و ولسوالی‌های قادس، جوند، مقر، آب‌کمری ساخته می‌شود.»

آقای تائب گفت که هر یک از این مزرعه‌ها، یک جریب را در بر می‌گیرد و نیم جریب آن به صورت قطاری کشت می‌شود تا حاصل آن با کشت نیم جریب دست‌پاش مقایسه شود. نتیجه‌ی مقایسه هنگام برداشت در یک برنامه‌ی آموزش دهقان‌ها در مزرعه، به بررسی گرفته می‌شود.

به قول رییس زراعت بادغیس، به هدف تشویق و کمک برای تهیه وسایل و عوامل تولید، ۱۰ کیلو گرام تخم اصلاح‌شده، ۱۲.۵ کیلوگرام تخم گندم محلی، ۲۵ کیلوگرام کود »DAP»، ۵۰ کیلوگرام کود یوریا، مصارف آماده‌سازی زمین و کشت به صورت قطاری، مصارف کنترل گیاهان هرز و بسته‌های زراعتی از جانب اداره‌ی زراعت برای هر مزرعه‌ی نمایشی دهقانان در نظر گرفته شده است.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS