کار ساخت آب‌ریزه «فراحت» در تخار تکمیل شد

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۱۴ - ۱۱:۴۹
کار ساخت آب‌ریزه «فراحت» در تخار تکمیل شد

۱۴سرطان ۱۴۰۰
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، کار ساخت آب‌ریزه «فراحت» در ولایت تخار را از طریق پروژه حوزه دریایی پنج آمو، PARBSP، به پایان رساند.
این آب‌ریزه با هزینه ۶ میلیون و ۸۹۱هزار و ۳۷۶ افغانی با ده درصد سهم شوراهای محلی در قریه «آس‌علیا» شهر تالقان مرکز ولایت تخار ساخته شده و از آن ۳۰۲۴ نفر به صورت مستقیم و پانزده‌‌هزار نفر دیگر به صورت غیرمستقیم مستفید می‌شوند.
با ساخت این آ‌ب‌ریزه ۱۵۵ هکتار زمین تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است. از این آب‌ریزه به منظور غرس نهال بادام، کاشت پسته، رشقه للمی، هینگ و هم‌چنین ساخت بندهای بزرگ و کوچک جهت جلوگیری از تخریب سیلاب و ذخیره آب‌های باران استفاده می‌شود.
پروژه سکتوری حوزه دریای پنج آمو، از طرف بانک انکشاف آسیایی تمویل و توسط دفتر مرکزی مدیریت پروژه‏های وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و شورای‏های انکشافی تطبیق می‌گردد.
پروژه حوزه دریایی پنج آمو، یکی از پروژه‌های آبیاری و تنظیم منابع طبیعی است که بر اساس استراتیژی ملی اداره منابع طبیعی فعالیت می‌کند. این پروژه در بخش‌های مخلتف از قبیل تنظیم آب‌ریزه‌ها، احیا و بازسازی کانال‌های درجه دوم و سوم، ایجاد قطعه‌های نمایشی، ایجاد انجمن‌های آبیاری و ارایه خدمات آموزشی برای دهقانان فعالیت می‌کند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۰
Background image

توزیع ۱۵ فرد گاو شیری در ولسوالی قره باغ ولایت کابل

۸ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری موسسه «یتیم خانه افغانستان»، برای 15 فامیل بی‌بضاعت گاو شیری توزیع نموده است.
برای هرفامیل یک فرد گاو در نظر گرفته. . .

BACK TO NEWS