پروژه کمک‌های اضطراری به دهقانان و مالداران دایکندی خاتمه یافت

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۸/۶/۷ - ۱۱:۱۷
پروژه کمک‌های اضطراری به دهقانان و مالداران دایکندی خاتمه یافت

۷ سنبله ۱۳۹۸
ریاست‌ زراعت، آبیاری و مالداری ولایت دایکندی، از ختم پروژه کمک‌های اضطراری معیشیت برای دهقانان و مالداران متضرر از خشک‌سالی در این ولایت خبر داده است.
سیدعبدالواحد فیروزی رییس اداره زراعت دایکندی، می‌گوید که این پروژه سال گذشته توسط موسسات «UNFAO» و «افغان‌اید» به منظور رسیدگی به دهقانان و مالداران آسیب‌پذیر ناشی از خشک‌سالی راه‌اندازی شده بود.
آقای فیروزی می‌گوید که از طریق این پروژه شش‌هزار دهقان و مالدار در ولسوالی‌های سنگتخت و اشترلی تحت پوشش کمک‌ها قرار گرفته و هم‌چنین به یک‌هزار دهقان مقدار پنجاه‌هزار کیلوگرام تخم اصلاح شده‌ی گندم و صدهزار کیلوگرام کود کیمیاوی سیا و سفید توزیع شده است.
وی افزود که به چهارهزار مالدار نیز چهارصد هزار کیلوگرام خوراکه حیوانی و هم‌چنین مقداری تخم شبدر مصری و ادویه ضد کرم حیوانی توزیع شده است. به گفته‌ی او، به یک‌هزار خانم زراعت‌پیشه نیز تخم سبزیجات توزیع شده و شش‌هزار دهقان هم آموزش در باره چگونگی پیشبرد فعالیت‌های شان آموزش دیده‌اند.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS