پروژه انکشاف زنجیره ارزشی باغداری ۱۵۰ جریب باغ خرما می‌سازد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۵:۲۶
HVCDSP

۱۶ جدی ۱۳۹۹
پروژه انکشاف زنجیره ارزش باغداری، HVCDSP، مربوط به وزارت زراعت، در نظر دارد تا در سال مالی ۱۴۰۰، ۱۵۰ جریب باغ خرما در ولایت‌های ننگرهار، لغمان و خوست بسازد.
۷۵ جریب این باغ در ننگرهار، پنجاه جریب در خوست و ۲۵ جریب هم در لغمان ساخته خواهد شد. این ولایات آب‌وهوای مساعدی برای رشد باغ‌های خرما دارد. با احداث این باغ‌ها، گام موثری در ترویج و توسعه پرورش خرما در این ولایت‌ها گذاشته می‌شود.
افغانستان با داشتن اقلیم متنوع، ‌تابستان گرم، خشک و طولانی، دشت‌ها و ریگ‌زارها برای کشت و تولید خرما مساعد است. کشت خرما از زمان‌های قدیم به صورت خودرو و عنعنه‌ای در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، فراه، نیمروز، ‌هلمند، قندهار و خوست رایج بوده و توسط تخم تکثیر می‌شود.
پروژه انکشاف زنجیره ارزش باغداری، یکی از برنامه‌های مهم وزارت زراعت‌، آبیاری و مالداری است که بودجه آن از طریق بانک انکشاف آسیایی، ADB، تمویل می‌گردد و به هدف گسترش صادرات و تغییر بیلانس واردات محصولات باغداری و ارتقاء زنجیره ارزش باغداری به شیوه‌ای پایدار در یازده ولایتی که عمده‌ترین تولید‌کننده میوه‌جات و سبزیجات به شمار می‌روند، فعالیت می‌نماید.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

 سفر معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت پروان

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در رائس یک هیئت متشکل از روئسا و متخصصین وزارت زراعت به منظور بررسی وضعیت کلی زراعت و مالداری و حل مشکلات. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۵:۴
Background image

جلسه هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در ولایت کندز برگزار شد

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه هیئت تخنیکی  جلوگیری از غصب و استرداد زمین های غصب شده در ولایت کندز تحت ریاست مولوی امان ‌الله حسن رئیس هیئت تخنیکی و با اشتراک اعضای هیئت دایر گردید.
در این. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۵۱
Background image

سروی زمین‌های زراعتی قریه زمان کور بالا و ملکان ولایت پنجشیر جهت زهکشی

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری زمین‌های قریه زمانکوربالا و ملکان ولایت پنجشیر را جهت شناسایی ساحاتی که نیاز به زهکشی دارد سروی نمودند.
به اساس عرایض مردم زمان. . .

BACK TO NEWS