وزیر زراعت در افتتاح بخش تولید دانه‌ی مرغ مجتمع تولیدی البدر: خودکفایی در تولید گوشت مرغ تا چهار سال آینده، از اولویت‌های ما است

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱ - ۱۶:۴۲
وزیر زراعت در افتتاح بخش تولید دانه‌ی مرغ مجتمع تولیدی البدر: خودکفایی در تولید گوشت مرغ تا چهار سال آینده، از اولویت‌های ما است


۱ جدی ۱۳۹۹
بخش تولید دانه‌ی مرغ و پروسس حبوبات مجتمع تولیدی البدر، با حضور داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، ‌آبیاری و مالداری به بهره‌برداری سپرده شد.
در این مراسم وزیر زراعت گفت که تقویت سکتور مالداری از اولویت‌های وزارت زراعت است و کوشش صورت می‌گیرد تا به همکاری سکتور خصوصی تا چهار سال آینده افغانستان در تولید گوشت مرغ به خودکفایی برسد.
آقای احدی گفت که همین اکنون در سطح کشور در یک سال نزدیک به ۲۲۰ تن گوشت مرغ تولید می‌شود، اما نیاز کشور به گوشت مرغ در یک سال ۲۹۰ تن است.
هم‌چنان وزیر زراعت گفت که نبود دانه‌ی مرغ، یکی از مشکلات کلان بر سر راه مرغداری بود که حالا با خوشبختی تمام، این مشکل با سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران از میان برداشته می‌شود. آقای احدی در ادامه افزود، یکی از نمونه‌های آن، فابریکه‌ی تولید دانه‌ی مرغ البدر است که در یک شبانه‌روز، ۱۲۰ تُن دانه‌ی مرغ تولید می‌کند.
وزیر زراعت در این مراسم گفت که وزارت زراعت همواره در بخش مالداری و باغداری با سرمایه‌گذاران کمک کرده است و این روند ادامه می‌یابد.
در همین حال محمدباز غیرت، رییس مجتمع تولیدی البدر، در کنار تشکر از توجه وزیر زراعت، گفت که در این مجتمع تولیدی آنان «۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول» به کار اند.
آقای غیرت ضمن سپاس‌گزاری از رهبری وزارت زراعت، یادآور شد که در سطح افغانستان ۱۱ هزار فارم مرغداری وجود دارد که ۲۰۰ هزار مرغ تولید می‌کنند و هم‌چنان در ۱۵ فابریکه دانه‌ی مرغ تولید می‌کنند.
ریس مجتمع البدر گفت که فابریکه‌ی تولید دانه‌ی مرغ آنان، در یک سال ۱۰ تُن دانه‌ی مرغ تولید می‌کند و سه نوع دارد که ۱۰، ۲۰ و ۳۰ نامیده می‌شود.
آقای غیرت از وزیر زراعت خواست که جلو صادرات خودسرانه گرفته شود. او گفت: «به خاطر تقویت سکتور خصوصی، جلو صادرات خودسرانه گرفته شود، مجتمع تولیدی ما ظرفیت زیاد دارد، فارم مرغداری ما در ۴۵ روز دو هزار مرغ تولید می‌کند و فابریکه‌ی پروسس حبوبات در ۲۴ ساعت ۸۰ تن حبوبات و فابریکه‌ی پروسس برنج زاهد ذکی البدر، در ۲۴ ساعت ۱۲۰ تُن برنج را به صورت اعلی پروسس می‌کند.»
مجتمع تولیدی البدر در ولسوالی بگرامی کابل در مساحت ۲۵۰ جریب زمین و با هزینه‌ی ۴۱ میلیون دالر ساخته شده است. همین اکنون این مجتمع در شش بخش کار می‌کند. بخش‌های تحت فعالیت مجتمع البدر، مرغداری، تولید دانه‌ی مرغ، پروسس برنج، پروسس حبوبات، ساخت کارتن، تولید بوجی، فارم مالداری، تصفیه‌ی زغال‌سنگ، تولید آب معدنی و باغ زراعتی را شامل می‌شود.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS