ورکشاپ آموزش سروی و تشخیص چراگاه‌ها در وزارت زراعت دایر گردید

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۳/۱۴ - ۹:۴
ورکشاپ آموزش سروی و تشخیص چراگاه‌ها در وزارت زراعت دایر گردید

ورکشاپ آموزشی سروی و تشخیص چراگاه‌ها به منظور ارتقای ظرفیت کارمندان موظف ریاست عمومی منابع طبیعی، ریاست اراضی و ریاست انسجام امور کوچی‌های وزارت اقوام و قبایل در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دایر گردید.
مولوی عبدالاحد خلیل رییس عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت در آغاز این ورکشاپ گفت:« علفچرها ملکیت عامه است و امانت نزد حکومت و حفاظت از علفچرها مسوولیت دولت است، علفچرها باید دوباره سروی و تشخیص گردد چون هم غصب شده اند هم تخریب.»
ملا محمد حسین خورشید احمد رییس دفتر وزارت زراعت در این باره گفت:« علفچرها پیش از این در دسترس دولت نبوده و حالا آماده است تا از آن حفاظت گردیده و دوباره احیای گردد.»
در همین حال، مفتی لال محمد رییس انسجام امور کوچی وزارت امور سرحدات اقوام و قبایل خواستار توجه بیشتر  امارت اسلامی بر کوچی‌ها شده گفت:« کوچی‌ها در رشد اقتصاد کشور نقش عمده دارند، اگر گوشت و یا لبنیات است توسط کوچی‌ها تولید می‌شود، علفچرها غصب شده و یا هم تخریب شده اند کوچی‌ها ملکیت ندارند و مشکلات زیادی در بخش علفچر و منازعات سیرالعبور دارند و ضروراست که مشکل علفچر کوچی‌ها حل گردد.»
این ورکشاب که به مدت دو روز ادامه دارد، که روز اول آن پیرامون موضوعات مرتبط به مدیریت بهتر علچرها در داخل وزارت زراعت به گونه نظری برای اشتراک کننده گان برگزار شده و روز دوم آن در ساحات دارای علفچر به گونه عملی برای اشتراک کننده گان توضیح داده می شود.
علفچرها یک زنجیره غذایی مهم را تشکیل می‌دهند که ارزش اقتصادی دارند، در کنار علوفه نباتات طبی نیز وجود دارد که عاید خوبی دارد، فاریاب، جوزجان، سمنگان، بلخ، کندز، بدخشان و سرپل بیشترین ساحه علفچر را دارا می‌باشند هم‌چنان در سایر مناطق کشور علفچر نیز وجود دارد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS