مناطق «فلات» و «منظره‌ طبیعی شاه‌فولادی»، ساحات حفاظت شده اعلام شدند

content_admin
پنجشنبه ۱۳۹۸/۸/۲۳ - ۱۹:۵۱
مناطق «فلات» و «منظره‌ طبیعی شاه‌فولادی»، ساحات حفاظت شده اعلام شدند

۲۳ عقرب ۱۳۹۸
مناطق فلات و منظره طبیعی دره شاه‌فولادی ولایت بامیان، در یک مراسم رسمی به عنوان ساحات حفاظت اعلام شد.

در مراسم معرفی این مناطق به عنوان ساحات حفاظت شده، رییس عمومی اداره ملی حفاظت از محیط زیست، فعالان محیط زیست و شمار دیگری از مسوولان محلی حضور داشتند.

عتیق‌الله عتیق معاون والی بامیان، در مراسم معرفی این منطقه، از تلاش‌های ریاست‌ زراعت بامیان، اداره ملی حفاظت از محیط زیست و دیگر نهادهای مسوول، به منظور شامل‌سازی مناطق «فلات» و «منظره طبیعی» شاه‌فولادی به ساحات حفاظت شده ابراز قدردانی کرده گفت که بامیان از ولایات مرزی و تجارتی نیست، اما از ولایات مهم برای گردشگری است. او گفت که گردشگری و صنایع دستی، دو منبع مهم عایداتی این ولایت به شمار می‌رود. آقای عتیق از نهادهای مسوول خواست تا در تقویت گردشگری و صنایع دستی در بامیان تلاش‌ها و همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

معاون والی بامیان تاکید کرد برای این که اقتصاد بامیان بیشتر بهبود یابد، ساحات حفاظت شده‌‌ی بندامیر، فلات بامیان و منظره طبیعی شاه‌فولادی شامل واحدهای بودجوی مستقل شوند. او گفت این اقدام منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی و تقویت منابع عایداتی باشندگان محل می‌شود.

در همین‌حال، شاه‌زمان میوندی رییس اداره ملی حفاظت محیط زیست، می‌گوید مناطقی که به عنوان ساحات حفاظت شده اعلام شده، به‌دلیل داشتن حیوانات و نباتات متنوع، مناظر زیبا و بکر طبیعی، از همیت بالایی برخوردارند و می‌توانند از منابع مهم عایداتی باشند. آقای میوندی از باشندگان محل، اعضای جامعه مدنی، روحانیون و رسانه‌ها خواست تا در حفاظت از این ساحات بیشتر توجه کنند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS