معاون بانک جهانی برای جنوب آسیا در دیدار با وزیر زراعت از دیزاین یک پروژه‌ جدید خبر داد

naim.rezai
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۳/۱۸ - ۱۷:۱۷
معاون بانک جهانی برای جنوب آسیا در دیدار با وزیر زراعت از دیزاین یک پروژه‌ جدید خبر داد

۱۸ جوزای ۱۴۰۰
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری امروز سه‌شنبه، ۱۸ جوزای ۱۴۰۰، با هارد ویگ شیفر، معاون بانک جهانی برای جنوب آسیا، در مورد پروژه‌های باغداری و مالداری و هم‌چنین پروسس محصولات زراعتی دیدار و صحبت کرد. در این دیدار هینری کرالی، رییس بانک جهانی برای افغانستان و شماری دیگر از مسوولان این بانک نیز حضور داشتند.
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، ضمن قدردانی و تشکر از کمک‌های بانک جهانی به سکتور زراعت در افغانستان، گفت که اولویت وزارت زراعت تقویت و انکشاف سکتور باغداری و مالداری است و تلاش می‌کنیم تا روی انکشاف تولید و پروسس محصولات زراعتی نیز سرمایه‌گذاری شود.
وزیر زراعت هم‌چنان گفت که در قسمت پروسس محصولات زراعتی، پروژه OMAID کار می‌کند. او از بانک جهانی خواستار حمایت مالی جهت شروع شدن عملی این پروژه شد. وی هم‌چنین در مورد پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی (EATS) صحبت کرده این پروژه را ملی و همه‌شمول دانست و خواهان حمایت بانک جهانی از این پروژه شد.
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در این دیدار در مورد خشک‌سالی امسال و تأثیر آن روی زراعت و مالداری و هم‌چنان کاهش تولید گندم نیز صحبت کرد و خواستار کمک‌های عاجل بانک جهانی برای مبارزه با خشک‌سالی شد.
هارد ویگ شیفر، معاون بانک جهانی برای جنوب آسیا، در این دیدار ضمن تشکر از رهبری وزارت زراعت و توجه‌شان به سکتور زراعت، گفت که بانک جهانی علاوه بر حمایت از پروژه‌های زیر کار، کمک‌های اضافی و جدید به ارزش حدود ۷۰ میلیون یورو را نیز برای سکتور زراعت فراهم می‌کند که پروژه‌ آن در حال دیزاین است. او به منظور بهبود دیزاین این پروژه‌‌، خواستار ابراز نظر رهبری وزارت زراعت شد. هم‌چنان معاون بانک جهانی برای جنوب آسیا گفت که پروژه OMAID قرار است شروع شود و این پروژه می‌تواند در پروسس محصولات زراعتی بسیار موثر باشد.
مسوولان بانک جهانی از وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در قسمت تسریع روند تطبیق پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی (EATS) خواهان توجه و تلاش بیش‌تر شدند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS