ریاست زراعت هرات از کشت‌زارهای گندم اصلاح‌شده تفتیش می‌کند

content_admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۲/۵ - ۱۶:۲۲
ریاست زراعت هرات از کشت‌زارهای گندم اصلاح‌شده تفتیش می‌کند

۵ثور ۱۴۰۰
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات، می‌گوید که برنامه تفتیش دومی کشت‌زارهای گندم را که بنام «تفتیش قبل از نهایی مزارع» یاد می‌شود، آغاز کرده است.
در این برنامه از کشت‌زارهای دهقانان قراردادی که برای شانزده نهاد تولیدکننده تخم‌های گندم اصلاح‌شده در ولسوالی‌های انجیل، گذره، کرخ، کشک‌ رباط سنگی، زنده‌جان، غوریان و پشتون‌زرغون تولید می‌کنند، تفتیش می‌شود.
مساحت این کشت‌زارها به ۱۱هزار و ۸۱۰.۴ جریب زمین می‌رسد.
هدف از تفتیش قبل از نهایی کشت‌زارهای گندم، حصول اطمینان از تفتیش قبلی، تشخیص نباتات دیگر یا «آف تایپ» و تجویز «روگینگ آن»، تشخیص گیاهان هرزه، بررسی امراض بناتی خصوصاً که توسط تخم انتقال می‌شود و ارایه مشوره‌های تخنیکی برای دهقانان قراردادی در مورد مراحل آبیاری، پاک‌کاری مزرعه از علف‌های هرزه، پاک‌کاری مزرعه و تولید تخم‌های اصلاح شده با کیفیت مطابق به استندردها و معیارهای قبول شده می‌باشد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS