حاصلات پنبه حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است

content_admin
پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۳:۲۴
 حاصلات پنبه حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است

۱۲ جدی ۱۳۹۸
آمارهای گردآوری شده توسط وزارت زراعت از ۱۷ ولایت کشور، نشان می‌دهد که در سال روان، نسبت به سال گذشته حاصلات پنبه‌ (پَخته) حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است.
سال گذشته تولید پنبه‌ی افغانستان ۵۷ هزار و ۴۵۰ تن بود، در حالی که این حاصلات در سال روان به ۷۳ هزار و ۱۱۹ تن رسیده است. ساحه‌ی کشت‌زارهای پنبه در سال روان، ۴۹ هزار و ۳۱۷ هکتار در ۱۷ ولایت بوده است. در حالی که کشت‌زارهای پنبه در سال ۱۳۹۷، ۳۹ هزار و ۴۹۶ هکتار بود.
ولایت بلخ با داشتن ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار پنبه‌زار در سال روان توانسته است ۳۵ هزار و ۱۰۰ تن تولید داشته و در صدر ولایت‌های تولیدکننده‌ی پنبه باشد. پس از بلخ، هلمند با داشتن ۱۵ هزار و ۹۱۰ هکتار پنبه‌زار و ۱۵ هزار و ۹۱۰ تن تولید دوم، کندز با داشتن سه هزار و ۸۰۰ هکتار کشت‌زار و هفت هزار و ۴۰۰ تن تولید سوم، ننگرهار با داشتن سه هزار و ۴۰ هکتار کشت‌زار و چهار هزار و ۸۰۳ تن تولید چهارم و ولایت بغلان با داشتن یک هزار و ۶۵۰ هکتار پنبه‌زار و سه هزار و ۳۰۰ تن تولید، پنجم است.
در افزایش میزان حاصلات پنبه در کشور، افزون بر بارنده‌گی‌های به موقع و آب هوای بهتر، خدمات مشورتی و کمک‌های تخنیکی و ترویجی وزارت زراعت نیز ثمربخش بوده است.
در سال روان، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری ۲۰۶ مزرعه‌ی نمایشی پنبه را در ولایت‌های هرات، سرپل، کندز، بادغیس، فراه، بلخ، تخار، سمنگان، فاریاب، جوزجان، بغلان، کاپیسا، قندهار و هلمند ایجاد کرده است که باعث رشد حاصل‌دهی، ترویج روش‌های جدید کشت و افزایش حاصلات آن شده است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۵۴
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی در افغانستان

۲۸ حمل ۱۴۰۳  هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ذبیح الله رحمتی مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و روی ایجاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۴۷
Background image

معین زراعت و مالداری با رییس بنیاد "روپانی" دیدار کرد

۲۸ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با محبت علی رییس بنیاد "روپانی" و شماری از مسوولین این بنیاد دیدار و پیرامون. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۲
Background image

با گرفتن غرفه در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی محصولات خود را به فروش برسانید

جشن دهقان و سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی از سوی وزارت زراعت برای چهار روز با شعار "زمینه سازی بنیادی برای زراعت زمین ساز خودکفایی افغانستان" از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم ثور سال ۱۴۰۳. . .

BACK TO NEWS