تجلیل از شانزدهمین سالگرد تصویب قانون اساسی

content_admin
پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۱۰:۲۰
تجلیل از شانزدهمین سالگرد تصویب قانون اساسی

۱۹ جدی ۱۳۹۸
وزارعت، زراعت، آبیاری و مالداری دیروز چهارشنبه از شانزدهمین سالگرد تصویب قانون اساسی کشور گرامی‌داشت کرد. در محفل تجلیل از این روز عبدالهادی رفیعی معین مالی و اداری، محبوب‌الله ننگ سرپرست معینیت مسلکی، نماینده‌هایی از کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی، احمد طارق قریشی مشاور حقوقی و کارمندان وزارت زراعت حضور‌داشتند.
معین مالی و اداری وزارت زراعت در این مراسم در سخنانی گفت: "شانزدهمین سالگرد و هفته‌ی گرامی‌داشت از قانون اساسی برای همه مبارک باشد، قانون اساسی مهم‌ترین وثیقه ملی، سند حقوقی، نمادی از حاکمیت ملی در کشور است، از حقوق اتباع کشور و زیر بنای تمام قوانین می‌باشد، قانون اساسی نمادی از حقوق اتباع کشور و زیربنای قوانین می‌باشد، در این قانون، وجایب و مکلفیت‌های حکومت و مردم واضح و مشخص شده تا در چوکات آن کارهای‌شان را تنظیم کنند، قانون اساسی ما یکی از مهم‌ترین و بهترین قانون‌های اساسی در منطقه و جهان است. ضمن تسجیل و حفظ ارزش‌های اسلامی و ملی، پاسدار ارزش‌های ملی و ارزش‌های انسانی و شهروندی است. مسوولیت ما است تا از آن پاسداری کنیم، از آزادی‌ها و حقوق شهروندی، آزادی اندیشه، آزادی تفکر و بیان، آزادی عقیده انسان، من‌حیث انسان جایگاه قایل و تعریف شده، انسان‌محورترین و ارزشمندترین مساله‌هایی است که برای حفظ آن، ارزشمندترین قانون است و منشای تمام قوانین و فعالیت‌های ما می‌باشد.
از وجایب دولت و شهروند است تا در تطبیق آن مسوولیتش را ادا و تطبیق کنند، تنها موجودیت سند نمی‌تواند کافی باشد.
مطابق به ماده نهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم، این قانون وزارت زراعت و مالداری مسوول انکشاف زراعت، مدیریت آب، احیا و حفظ منابع طبیعی مکلفیت دارد و کارهای خود را به آن استقامت داده است.
"
در این قسمت گام‌های ارزشمندی برداشته است. به اندازه بودجه و ظرفیت‌های موجود از سطح رهبری تا کارمندان پایین رتبه کار شده‌ و من‌حیث کارمند متعهد انجام داده است."
تلاش داریم تا افغانستان را از منطقه جیوپولیتیک به منطقه جیو ایکونومیک تبدیل کنیم، مدیریت آب یکی از موارد مهم کار ما است، برای رسیدن به خودکفایی، در رشد اقتصادی، گام‌های موثر برداشتیم، ساخت شبکه‌های آبیاری وسربندهای محافظتی، پروسس و بسته‌بندی از کارهایی است که در این قسمت کار شده، ظرفیت رشد زراعت و مالداری و موقعیت جغرافیایی استفاده کنیم، تصمیم داریم در سال آینده هر ولایت را به نام یک محصول معرفی می‌کنیم؛ در تلاش رشد مالداری هم می‌باشیم و خوب‌ترین فرصت‌ها را داریم، در بخش مرغداری ۸۰ درصد در داخل تولید می‌شود.
تطبیق قوانین، ضرورت به پالیسی، قوانین فرعی و استراتژی‌ها، لوایح، طرزالعمل‌ها دارد، پانزده قانون عادی، ۱۰ مقرره، ۳۵ طرزالعمل، ۱۰ اساس‌نامه و پالیسی و استراتژی را تصویب کرده است.
پس از آن لطف‌الله رحیمی عضو کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی صحبت کرده و در مورد قانون اساسی، مکلفیت‌های حکومت و وجایب مردم، حقوق کار، حق زنده‌گی، تظاهرات، اجتماعات و دیگر ماده‌های قانون صبحت کرد.
باید گفت که برخی از ریاست‌های زراعت ولایات نیز سال‌گرد قانون اساسی کشور را پیش از این، تجلیل کرده بودند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS