امسال بادام دایکندی ۴۰ درصد افزایش یافته است

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۷/۹ - ۱۵:۱۷
بادام دایکندی امسال ۴۰ درصد افزایش یافته است

۹ میزان ۱۳۹۸
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت دایکندی، از افزایش چهل‌ درصدی بادام این ولایت خبر داده است.
این ریاست می‌گوید که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در سال جاری در نتیجه بارندگی‌های به موقع، حاصلات بادام در دایکندی، در مقایسه با سال‌های قبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و به ۲۵هزار متریک تن خواهد رسید. در پهلوی آب کافی، کنترول افات و امراض، توزیع نهال‌های اصلاح شده و ایجاد باغ‌های معیاری از جانب وزارت زراعت نیز در افزایش حاصلات بادام کمک کرده است.
ریاست زراعت دایکندی می‌افزاید که بادام از محصولات عمده‌ و مازاد این ولایت است و اکثریت زمین‌های زراعتی دایکندی تحت پوشش درختان بادام قرار دارد. به گفته‌ی این ریاست، قبلاً سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار متریک تن بادام در دایکندی تولید می‌شد اما امسال این رقم به ۲۵هزار متریک تن خواهد رسید.
ریاست زراعت دایکندی در حالی افزایش چشم‌گیر محصولات بادام این ولایت خبر می‌دهد که سال گذشته به دلیل خشک‌سالی شدید در کشور، به باغ‌داری ضربه‌ی شدید وارد شد و میزان حاصلات باغ‌داری در دایکندی به نصف کاهش یافت.
این ریاست تاکید دارد که در گذشته، موقع گل بادام سرمای شدید و ژاله نیز باغ‌ها را خساره‌مند می‌ساخت، اما امسال این دو مشکل در موقع گل بادام وجود نداشته است.
ولایت دایکندی برای باغ‌داری آب و هوای مناسب دارد و تمام درختان میوه در این ولایت به خوبی رشد می‌کند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۵۴
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی در افغانستان

۲۸ حمل ۱۴۰۳  هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ذبیح الله رحمتی مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و روی ایجاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۴۷
Background image

معین زراعت و مالداری با رییس بنیاد "روپانی" دیدار کرد

۲۸ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با محبت علی رییس بنیاد "روپانی" و شماری از مسوولین این بنیاد دیدار و پیرامون. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۲
Background image

با گرفتن غرفه در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی محصولات خود را به فروش برسانید

جشن دهقان و سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی از سوی وزارت زراعت برای چهار روز با شعار "زمینه سازی بنیادی برای زراعت زمین ساز خودکفایی افغانستان" از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم ثور سال ۱۴۰۳. . .

BACK TO NEWS