از روز جهانی زن در وزارت زراعت تجلیل شد

content_admin
یکشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۹:۹
از روز جهانی زن در وزارت زراعت تجلیل شد

۱۷حوت ۱۳۹۸
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، از هشتم مارچ، روز جهانی زن، در مراسم خاصی تجلیل کرد.
رولاغنی بانوی اول کشور، در یک پیام ویدیویی، در آغاز این مراسم، به تمامی زنان در کشور اطمینان داد که دست‌آوردهای‌شان در طول هجده سال اخیر حفظ خواهد شد. بانوی اول گفت: «من در شرایط کنونی به تمام بانوان کشور اطمینان می‌دهم که بانوان در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند تا حقوق و دست‌آورد هجده ساله بانوان از بین نرود.»
در همین‌حال، محمدهادی رفیعی معین مالی و اداری وزارعت زراعت، می‌گوید که در چهل سال گذشته به حقوق زنان توجه لازم صورت نگرفته، اما حکومت کنونی کارهایی شایسته‌ی را در زمین تحقق حقوق زنان انجام داده است. آقای رفیعی گفت: «در چهل سال جنگ حقوق بانوان پایمال شده است، اما در حکومت وحدت ملی با توجه خاصی که رییس‌جمهور داشته است، کارهای ارزنده صورت گرفته که شما از حضور زنان در کابینه، وزارت‌خانه‌ها، شورای ملی، شواری ولایتی، در بخش‌های نظامی و ملکی رسالت انسانی خود را نظر به محدودیت‌ها و وضعیت فرهنگی افغانستان داشته است، تلاش شده تا حقوق بانوان ضایع نشود.
معین مالی و اداری وزارت زراعت تاکید کرد که این زارت برای حمایت از زنان یک بخش مستقل به‌نام ریاست اقتصاد و خانواده و هم‌چنان پروژه‌های بزرگی برای حمایت بانوان روی دست گرفته است. وی گفت: «تثبیت جایگاه زن در جامعه زمانی صورت می‌گیرد که این مورد به گونه‌ی فرهنگ‌سازی از خانه‌ها شروع شود تا به جامعه برسد. او از زنان فعال و جامعه مدنی خواست تا در این روزها از زنانی یاد بکنند که در تاریخ افغانستان موثر واقع شده‌اند.
در مراسم گرامی‌داشت از هشتم مارچ، تعدادی زیادی از زنان کارمند در وزارت زراعت اشتراک کرده بودند.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS