یک سردخانه‌ی ۵۰۰ تنی در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۸/۸/۲۷ - ۱۴:۴۲
 یک سردخانه‌ی ۵۰۰ تنی در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

۲۷ عقرب ۱۳۹۸
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در سفرش به ولایت هرات، یک سردخانه‌ی معیاری با ظرفیت نگهداری ۵۰۰ تن محصول زراعتی را در این ولایت به بهره‌برداری سپرد.
این سردخانه را وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به همکاری مؤسسه‌ی باغداری تجارتی و بازاریابی زراعتی «CHAMP» اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده‌ی امریکا «USAID» برای یکی از سرمایه‌گذاران داخلی ساخته است.
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم آغاز بهره‌برداری از این سردخانه از شرکت خصوصی «زیارت‌جایی» که برای ساخت این سردخانه به صورت «سب‌سایدی» کار کرده و از مؤسسه‌ی باغداری تجارتی و بازاریابی زراعتی تشکر کرد. او فعالیت‌های این موسسه را ارزنده خواند.
آقای درانی گفت: «هم‌چنان از همه بازرگانان کشور می‌خواهم، که پا پیش بگذارند تا در پروسه‌های ملی سهم بگیرند و نه تنها برای خود بلکه برای همه‌ی مردم کشور کارهای اساسی بکنند.»
از جانب دیگر عبدالله وهاب‌زداه معاون شرکت زیارت‌جایی که ملکیت این سردخانه را دارد، درباره‌ی اهمیت این سردخانه گفت: «این سردخانه اهمیت بسیاری برای نگهداری میوه‌های تازه و خشک دارد، ما می‌توانیم از این سردخانه برای نگهداری انگور و میوه‌های مختلف استفاده کنیم و از همکاری وزارت زراعت در ساخت این سردخانه تشکر می‌کنیم.»
سردخانه یاد شده به ارزش ۳۰۰ هزار دالر امریکایی ساخته شده است. ۵۰ درصد هزینه‌ی ساخت این سردخانه توسط شرکت سرمایه‌گذار و ۵۰ درصد دیگر آن توسط وزارت زراعت، به همکاری مؤسسه‌ی «CHAMP» پرداخته شده است.
باید گفت که کارهای ابتدایی ساخت ۱۲ سردخانه‌ی ۵۰۰ تنی در شماری از ولایت‌های کشور توسط وزارت زراعت، آبیاری و مالداری نهایی شده و قرار است که اداره‌ی عملیاتی ریاست جمهوری روند عملی کردن ساخت آن‌ها را به زودی آغاز کند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS