کار پرورش نهال‌های میوه‌ای و زینتی در هلمند آغاز شد

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۴ - ۱۳:۱۹
کار پرورش نهال‌های میوه‌ای و زینتی در هلمند آغاز شد

۲۴ قوس ۱۳۹۹
کار پرستاری و پرورش نهال‌های میوه‌ای و زینتی در ۲۰ جریب زمین در مربوطات قوریه‌ی انار باغ ولایت هلمند، از سوی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری آن ولایت آغاز شد.
زلمی الکو رییس زراعت، آبیاری و مالداری هلمند می‌گوید که در این دوره از پرستاری (نرسری) نهال‌ها، نسل‌های درختان گوناگون میوه‌دار و بی‌میوه پرورش داده می‌شود تا در آینده به زمین‌داران و باغداران این ولایت داده شود.
به گفته‌ی آقای الکو، ریاست زراعت ولایت هلمند در این اواخر روی چگونه‌گی درختان گوناگون میوه‌دار و زینتی تحقیق کرده است که در کنار دریافت نتایج خوب، حالا می‌کوشد که درختان یادشده را در دوره‌های پرستاری (نرسری) بیش‌تر بپرورد و به دست‌رس زمین‌داران و باغداران هلمندی قرار بدهد.
زلمی الکو می‌گوید که ریاست وی، می‌خواهد با تکثیر و ترویج درختانی که با خاک و هوای ولایت هلمند مطابقت دارند و دارای انواع جدید و میوه‌های ارزش‌مند اند؛ زمینه‌های بهتر کاری را برای دهقانان و باغداران فراهم کند تا میزان درآمد دهقانان و باغداران بیش‌تر شود.
باید گفت که امسال از سوی ریاست زراعت هلمند نزدیک به ۱۰۰ هزار نهال و از جانب سکتور خصوصی در این ولایت حدود یک میلیون نهال میوه‌ای و زینتی آماده‌ی توزیع شده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS