چهار شبکه‌ی آبیاری در دهدادی به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳ - ۱۵:۲
چهار شبکه‌ی آبیاری در دهدادی به بهره‌برداری سپرده شد


۳ جدی ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در ادامه‌ی سفرش به ولایت بلخ، شبکه‌ی آبیاری قریه‌ی چهل‌گزی در ولسوالی دهدادی این ولایت را به بهره‌برداری سپرد. شبکه‌ی آبیاری چهل‌گزی، از جمع چهار شبکه‌ی آبیاری تکمیل شده در این ولسوالی است.
شبکه‌های آبیاری قریه‌ی بابه کهنه حسین‌خیل، شبکه‌ی آبیاری قریه‌ی لنگرخانه‌ی خرد، شبکه‌ی آبیاری قریه‌ی بابه‌قشقار سه شبکه‌ی دیگر آبیاری در ولسوالی دهدادی‌اند که به بهره‌برداری سپرده شده‌اند.
در مجموع در ساخت این چهار شبکه‌ی آبیاری بیش‌تر از ۷۰.۷۴ میلیون افغانی هزینه شده است. تمویل‌کننده‌ی ساخت این شبکه‌ها صندوق بین‌المللی برای انکشاف زراعت «IFAD» و تطبیق‌کننده‌ی آن پروژه‌ی زراعت و مالداری به اشتراک مردم «CLAP» و برنامه‌ی حمایت از اولویت ملی دوم «Snapp2»، که هر دو پروژه‌های وزارت زراعت‌اند می‌باشد.
از این میان در ساخت شبکه‌ی آبیاری چهل‌گزی ۱۵ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۱۰۷ افغانی هزینه شده است. این شبکه‌ی آبیاری که ۱۰ هزار متر طول دارد، ۵۲۰ هکتار زمین را آبیاری می‌کند. کار ساخت این شبکه در ششم جنوری ۲۰۱۹ آغاز شده بود که حالا به بهره‌برداری سپرده شد. کار ساخت این شبکه‌ی آبیاری را پروژه‌ی زراعت و مالداری به اشتراک مردم «CLAP»، که یکی از پروژه‌های وزارت زراعت است، عملی کرده است.
به همین ترتیب شبکه‌ی آبیاری قریه‌ی بابه کهنه حسین‌خیل به طول ۱۲.۱۱۵ کیلومتر، به هزینه‌ی ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار افغانی ساخته شده است و ۷۱۷ هکتار زمین را آبیاری می‌کند.  کار ساخت این شبکه را نیز پروژه‌ی زراعت و مالداری به اشتراک مردم «CLAP»‌ وزارت زراعت عملی کرده است.
هم‌چنان شبکه‌ی آبیاری قریه‌ی لنگرخانه‌ی خُرد به درازی ۱۰.۲۶۹ کیلومتر، در ولسوالی دهدادی، به هزینه‌ی ۲۴ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۳۵۴ افغانی توسط برنامه‌ی حمایت از اولویت ملی دوم «Snapp2» ساخته شده است و ۷۹۰ هکتار زمین را آبیاری می‌کند.
همین گونه شبکه‌ی آبیاری قریه‌ی بابه‌قشقار ولسوالی دهدادی به طول ۱۰ کیلومتر و به هزینه‌ی نُه میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۴۰ افغانی ساخته شده است و ۳۴۰ هکتار زمین را آبیاری می‌کند.
از سوی دیگر، کار ساخت شبکه‌ی آبیاری قریه‌ی جرگه‌ی ولسوالی دهدادی به هزینه‌ی ۱۱ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۵۸.۵ افغانی آغاز شد. این شبکه‌ی آبیاری با طول ۴.۳۸۷ کیلومتر ساخته می‌شود و می‌تواند ۴۳۲ هکتار زمین را آبیاری کند.
هم‌چنان پس از افتتاح این شبکه‌های آبیاری، وزیر زراعت از جریان کار پروژه‌ی اعمار ساخت فارم پرورش گوسفند قره‌قل دیدار کرد. این فارم در قریه‌ی پارک‌های غرب فابریکه‌ی کودوبرق در ولسوالی دهدادی قرار دارد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS