دیدار وزیر زراعت با والی و نماینده‌گان ولایت زابل: گفت‌وگو درباره‌ی برنامه‌های توسعه‌ی باغداری و مالداری

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱ - ۱۶:۱۹
دیدار وزیر  زراعت با والی و نماینده‌گان ولایت زابل: گفت‌وگو درباره‌ی برنامه‌های توسعه‌ی باغداری و مالداری

۱ دلو ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با احمدگل رسولی والی، عبدالقادر قلاتوال، زهرا توخی نماینده‌گان زابل در ولسی‌جرگه و عطاجان حق‌بیان رییس شورای ولایتی آن ولایت دیدار و روی برنامه‌های توسعه‌ی باغداری و مالداری در آن ولایت صحبت کرد.
والی و نماینده‌گان مردم زابل گفتند که زابل یک ولایت زراعتی است و بخش زیادی از باشنده‌گان این ولایت در باغداری و به ویژه تولید انگور، انار، انجیر و بادام مشغول‌اند. آنان در بخش باغداری خواهان ایجاد زمینه‌های تبدیل انگور به کشمش و پروسس بادام شدند و گفتند با آن‌‌که مالداری هم در آن ولایت رشد داشته، اما باز هم زابل یک ولایت کم‌تر انکشاف یافته است. والی و نماینده‌گان زابل خواهان توجه به بخش‌های مالداری، نباتات طبی به ویژه زیره شدند و گفتند که زیره‌ی زابل کیفیت خوبی دارد و باید برای این حاصل خوب، بازاریابی شود.
در این دیدار والی و نماینده‌گان در کنار صحبت درباره ظرفیت‌های موجود رشد باغداری و مالداری در زابل، پیشنهادهای‌شان را برای تطبیق برنامه‌های توسعه‌ی باغداری، مالداری ارایه کردند و خواستار ایجاد نماینده‌گی‌های پروژه‌های وزارت زراعت در این ولایت شدند. داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری پس از شنیدن خواست‌های زابلیان، گفت که انکشاف متوازن به ویژه در ولایت‌هایی که ظرفیت زراعتی و مالداری دارند، برای وزارت زراعت اصل است. آقای احدی گفت که تلاش می‌کنیم پروژه‌های بیش‌تری تطبیق شود، هم‌چنان برنامه توزیع تخم‌های اصلاح شده را داریم، سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی را تشویق می‌کنیم. وزیر زراعت راجع به توسعه‌ی حاصلات و درآمد بادام گفت طرح ملی بادام تهیه شده و زابل هم در آن شامل است.
وزیر زراعت افزود که به انار و انگور با ساخت کشمش‌خانه‌ها و ذخیره‌گاه‌ها توجه توجه شده و تلاش می‌کنیم این توجهات در زابل هم بیش‌تر شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS