در ۱۳۹۹ چهار فارم تکثیر ماهی ساخته می‌شود

content_admin
شنبه ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۵:۳۰
 در ۱۳۹۹ چهار فارم تکثیر ماهی ساخته می‌شود

۱۹ دلو ۱۳۹۸
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در سال ملی ۱۳۹۹ روی تقویت زمینه‌های ماهی‌پروری کار می‌کند و قرار است چهار فارم تکثیر ماهی در ولایت‌های کابل، پنجشیر، بامیان و بلخ ساخته شود.
اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که هر یک از این چهار فارم، قرار است سالانه ۲۸ میلیون چوچه‌ماهی تولید کند.
آقای رستمی گفت که بر اساس طرح انکشاف ماهی‌پروری که توسط وزارت زراعت تهیه و توسط شورای عالی اقتصادی تأیید شده است، وزارت زراعت پس از این در کنار ایجاد فارم، روی ساخت فارم‌های تکثیر ماهی بیش‌تر کار می‌کند، تا برای سکتور خصوصی فرصت‌های رشد ماهی‌پروری را فراهم کند.
سخنگوی وزارت زراعت گفت که در ۱۳۹۹ مبلغ ۴۵ میلیون افغانی برای ساخت چهار فارم تکثیر ماهی اختصاص داده شده است.
این در حالی است که در همین سال، وزارت زراعت، از طریق پروژه‌ی باغداری و مالداری خود ۸۰ فارم ماهی‌پروری را برای سرمایه‌گذاران سکتور خصوصی می‌سازد.
اکبر رستمی گفت که در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری‌ها در بخش رشد تولید ماهی افزایش یافته است. او گفت که در سال گذشته ۳۵۰ فارم ماهی‌پروری را وزارت زراعت ساخته است که باعث افزایش تولید گوشت ماهی شده است.
سال گذشته افغانستان ۱۰ هزار تن گوشت ماهی تولید کرده بود که امسال با توجه وزارت زراعت، میزان تولید به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن، رسیده، یعنی یک هزار و ۵۰۰ تن در تولید گوشت ماهی افزایش به میان آمده است.
این افزایش، در پی ساخت ۳۵۰ فارم ماهی‌پروری به دست آمده است. سال گذشته میزان ماهی‌پروری‌ها در کل کشور دو هزار فارم بود که امسال با ساخت ۳۵۰ فارم جدید به دو هزار و ۳۵۰ فارم رسیده است.
نیاز مردم افغانستان به گوشت سفید، معمولاً بر اساس فرهنگ حاکم در این کشور، با خوردن گوشت مرغ برطرف می‌شود اما اگر ماهیان خوش‌کیفیت در داخل کشور تولید شود، بیش‌تر شدن مصرف ماهی به بیش‌ترشدن میزان مصونیت غذایی نیز در میان خانواده‌ها در افغانستان خواهد انجامید.
باید گفت که اخیراً طرح پنج ساله‌ای را که وزارت زراعت، آبیاری و مالداری برای رشد ماهی‌پروری در کشور ساخته بود،‌ از سوی شورای عالی اقتصادی تأیید شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS