سفر معین زراعت و مالداری وزارت زراعت به ولایت پکتیکا ‌جهت افتتاح ۱۰ پروژه مالداری

mail-admin
شنبه ۱۴۰۳/۳/۱۲ - ۱۳:۵۶
سفر معین زراعت و مالداری وزارت زراعت به ولایت پکتیکا ‌جهت افتتاح ۱۰ پروژه مالداری

۱۲ جوزا ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در سفری به ولایت پکتیکا ۱۰ پروژه‌  را در بخش‌ مالداری افتتاح کرد.
 این پروژهای مالداری در بخش‌های صحت حیوانی، مراکز جمع آوری شیر، مراکز جمع آوری و فروش محصولات پشم، پوست و کشمیره حیوانات، توزیع وسایل پرورش مالداری، توزیع خوراکه حیوانی، کمک به مالداران متضرر از خشک سالی، واکسین حیوانات، ایجاد کلینیک‌های صحت حیوانی و تجهیز داکتر وترنران برای رسیدگی به وضعیت زندگی حیوانات می باشد.
در افتتاح این پروژها که در شهر شرنه صورت گرفت مولوی عبدالخالق عابد والی پکتیکا، داکتر فریدون قیومی رئیس پروگرام کمیته هالند برای افغانستان، مولوی مصباح الدین مستعین رییس اطلاعات و آگاهی عامه وزارت زراعت، مولوی محمد اسماعیل شکیب رییس غله جات، روسا ادارات دولتی در پکتیکا ‌و مالداران حضور‌ داشتند.
معین زراعت و مالداری در محفل افتتاح این فعالیت‌ها گفت:" زراعت و مالداری بنیاد اقتصاد هر مملکت است، در صورت توجه و کار به این دو سکتور مهم از محتاجی همسایه‌ها و بیرونی‌ها خلاص می‌شویم، بلند رفتن اقتصاد  ملک سبب زندگی و اقتصاد بهتر میشود، از دفتر هالند سپاسگزاریم که این کمک‌ها را به مردم محروم پکتیکا فراهم کرده‌است، بخشی از این وسایل برای داکتر وترنران فراهم شده تا به مالداران خدمت کنند تا محصول سالم و صحی به جامعه عرضه کنند تا جامعه صحتمند داشته باشیم ".
بعد از آن مولوی عبدالخالق عابد والی پکتیکا به ایراد سخن پرداخت و در مورد گفت:"افغانستان در ۵۰ سال جنگ آسیب دیده است، وجود حیوان، انسان، جنگل، کوه و خاک از این جنگ‌ها متضرر است، این کمک‌های برای پیشرفت مالداری و بهبود زندگی مردم موثر است، از مسوولان توقع داریم به کارهای شان متوجه بوده و به نیازمندی‌های مالداران برسند".
داکتر فریدون قیومی رئیس پروگرام کمیته هالند برای افغانستان نیز در این محفل سخنرانی نمود و هدف از این کمک‌ها را تشویق مالداران به کار بیشتر، بازاریابی محصولات مالداری، کاهش فقر، اشتغالزایی، مصوونیت غذایی و رسیدگی به کمبود نیازمندی‌های شان عنوان نمود"داکتر وترنران مسوولیت دارند بدون خستگی با مالدران کار کنند، صحت مردم بستگی به صحت حیوانات دارد، توقع داریم ادارات امارتی ‌و موسسات همکار نیز در کارها همکار و هماهنگ باشند تا بهتر به نیازمندی‌های مالداران رسیدگی شود"
فعالیت‌هایی که افتتاح شد شامل ایجاد ۱۰ واحدهای وترنری در ۸ واحد اداری پکتیکا، توزیع خوراکه حیوانی  برای ۲۵۰ تن از مالداران متضرر شده از خشک سالی در ۴ واحد اداری، توزیع خوراکه چاق کننده حیوانات برای ۳۵۰ مالدار در ۶ واحد اداری، ثبت نام ۳۰۰ مالدار نیازمند جهت کمک در بخش صحت حیوانی در ۴ واحد اداری،  کمک مواد مورد نیاز برای ۱۰ واحد کلینیک جهت کمپاین واکسین حیوانات در یک سال دو مرتبه (واکسین بیش از ۲۰۰۰۰۰حیوان)، آموزش مالداران و همچنان در ارتباط بودن کلینیک‌های صحت حیوانی با کمیته هالند در صورت ضرورت به مشکلات مالداران رسیدگی نمایند.
مالداران ولسوالی‌های وازیخواه، خوشامند، یوسف خیل، سروضه، متاخان، گومل و شهرشرنه از این کمک‌ها مستفید می‌شوند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS