دیدار مسوولان وزارت زراعت با هیئت وزارت تجارت کشور پاکستان 

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۳۸
دیدار مسوولان وزارت زراعت با هیئت وزارت تجارت کشور پاکستان 

مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور مفتی ذاکر الله ذاکر رئیس عمومی مالداری و صحت حیوانی و انجنیر عتیق الله مسلم رئیس حفاظه نباتات و قرنطین این وزارت با هیئتی از کشور پاکستان که به رهبری محمد خورم آغا معین وزارت تجارت آن کشور به افغانستان آمده بودند دیدار کردند.
در این دیدار دو طرف پیرامون تعرفه ترجعی کشور پاکستان بر پنج نوع میوه جات کشور، فومگیشن دوباره پنبه صادراتی افغانستان در پاکستان و شریک سازی اسناد قرنطین میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
در این نشست مسوولان وزارت زراعت در خواست های خود را مبنی بر کم شدن تعرفه ترجعی کشور پاکستان  بالای پنج نوع میوه افغانستان (بادام، انار، انگور، کشمش، زردالو و سیب) به مسوولان هیئت کشور پاکستان بیان کرده و خواستار به صفر رسانیده و یا کاهش آن شدند.
در همین حال موضوع عدم  فوموگیشن دوباره پنبه افغانستان در کشور پاکستان نیز درخواست‌های بود که از جانب مسوولان وزارت زراعت امارت اسلامی افغانستان با هیئت کشور پاکستان مطرح شد به گفته مسوولان بخش قرنطین وزارت زراعت مطابق به معیار های بین الملی فوموگیشن دوباره  در یک محدوده زمانی کوتاه باعث متضرر شدن پنبه و سایر محصولات زراعتی  می گردد.
قرار است در دو هفته آینده مسوولان بخش قرنطین دو کشور نشست آنلاینی را به منظور حل مشکلات قرنطین میان دو کشور برگزار نمایند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS