نشستی میان مسوولان وزارت زراعت و هیئت اعزامی ایران برگزار شد

user-admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۹:۴
د کرنې وزارت د چارواکو او د ایران راغلي پلاوي ترمنځ غونډه دائره شوه

 


نشست میان مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با هیات اعزامی کشور جمهوری اسلامی ایران با  حضور داشت مسوولان اطاق زراعت و مالداری افغانستان و نماینده گان سکتور خصوصی ایران در وزارت زراعت برگزار شد.
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در آغاز این نشست گفت:« ما می‌خواهیم ارتباطات و مناسبات ما با کشور جمهوری اسلامی ایران دوامدار باشد، افغانستان کشور زراعتی است و خواست ما از کشور جمهوری ایران این است تا مشکلات که فرا راه دهاقین و مالداران وجود دارد در همکاری یکدیگر حل گردد».
مولوی صدراعظم عثمانی افزود:« همکاری در تولیدات، واردات، صادرات و مشارکت امور زراعتی بستر خوب برای انکشاف و رشد زراعت و مالداری و سرمایه گذاری خواهد بود، افغانستان کشور امن و زمینه خوب برای سرمایه گذاری سکتور خصوصی است».
علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی کشور ایران گفت:« محصولات که از دو جانب وارد یا صادر می‌شود با کیفیت خوب، بازار پسند، با سرعت عمل و قیمت مناسب داشته باشد و هردو کشور این را در نظر بگیرند».
آقای مهاجر اضافه کرد«حوشحال هستیم که در میان در سکتور خصوصی از دو کشور اشتراک کردیم که این سکتور خصوصی رونق دهنده تجارت و سرمایه گذاری هستند، امنیت، صداقت و علاق‌مندی سکتور خصوصی مارا وادار ساخت با اینجا بیاییم».
در این نشست روی موضوعات زراعتی ( کشت، ترویج، تولید و بازاریابی محصولات زراعتی و کودکیمیاوی)، بخش مالداری (پروسس و بسته بندی، ترویج نسل‌های جدید مالداری، واکسین ها، مرغداری و ایجاد فارم‌های مواشی گوشتی)، نباتات طبی و صنعتی، سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در این بخش، ایجاد سهولت‌ها و حل چالش‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 این نشست به سرپرستی مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و علی رضا مهاجر معاون وزیر کشاورزی کشور ایران با اشتراک شماری از رییسان، تاجران و مسوولین دوطرف در وزارت زراعت برگزار گردید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS