نشست مسوولان وزارت زراعت با هیئت ایرانی پیرامون آغاز کارهای عملی دو جانبه

user-admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - ۹:۵۵
د دوه اړخیزو عملي کارونو د پیل په موخه له ایراني پلاوي سره د کرنې وزارت د چارواکو غونډه

هیئت تخنیکی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تحت سرپرستی مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری  و روساء تخنیکی این وزارت نشستی را با هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران دایر نموده و در آن پیرامون آغاز عملی همکاری‌های دو جانبه بحث کردند.
این نشست امروز در هوتل کابل استار شهر کابل صورت گرفت و در آن تیم‌های مسلکی از هر دو طرف مشخص گردیدند تا در بخش‌ همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مالداری، باغداری، تحقیقات، آموزش، ترویج، تجارت، صادرات و واردات و سرمایه‌ها گذاری در بخش‌های مختلف زراعت و مالداری صحبت نمایند.
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری هیئت ایرانی را خوش آمدید گفت و در مورد اهمیت کار دو دولت سخن گفت:" از توجه و علاقه‌مندی حکومت و سرمایه‌گذاران ایرانی سپاسگزاریم که با افغانستان کار می‌نمایند، امارت اسلامی افغانستان نیز مشتاق کار با تمام همسایه‌ها و کشورهای جهان می‌باشد تا بیایند به افغانستان کار و سرمایه‌گذاری نمایند، آماده همکاری می‌باشیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کار در این ملک موجود است، امنیت، نیروی بشری، آب فراوان، خاک حاصلخیز اقلیم مساعد، نبود فساد و همکاری حکومتی با هر کشور می‌باشد تا بیایند بر اساس اصول و معیارهای دو دولت کار نمایند".
بعدا کمیته‌های کاری مشخص در بخش‌های مختلف از هر دو جانب تعین گردید تا پیرامون موضوعات مشخص شده بحث نموده و روی کار‌های عملی اقدام صورت گیرد.
در ترکیب هیئت ایرانی دکتر سید مجتبی نوروزی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی ایران، خانم مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد و کشاورزی ایران، غلام‌ رضا قنبری رئیس سازمان جهاد و کشاوزی استان خراسان رضوی،  مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان خراسان جنوبی و محمد مهدی جوان ‌مرد قصاب مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان حضور دارند.
 قرار است هیئت جمهوری اسلامی ایران و مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری پیرامون تهیه کارشیوه عملی انجام همکاری های دو کشور بحث و تبادل نظر نمایند که پس از نهای شدن کار شیوه بر اساس آن همکاری های دو جانبه در بخش‌های مختلف زراعت، مالداری و آبیاری به گونه عملی آغاز خواهد شد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS