حاصلات پخته امسال نظر به سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافته است

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۵:۳۶
حاصلات پخته امسال نظر به سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافته است

۲۵  دلو ۱۴۰۲ هـ.ش
براساس آمار ریاست احصاییه و معلومات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در سال جاری ۱۲۲ هزارو ۴۵۵ متریک تُن پَخته در سطح کشور تولید شده است و نظر به سال قبل افزایش چهل درصدی تولید را نظر به سال قبل نشان می‌دهد .
در سال جاری، ۹۳ هزارو ۶۳۰ هکتار زمین تحت کشت نبات پنبه بوده که حاصلات مجموعی آن به ۱۲۲ هزارو ۴۵۵ متریک تُن رسیده است.
این در حالی است که سال قبل از مساحت ۵۴ هزار ۸۶۹ هکتار زمین تحت کشت پنبه به مقدار ۷۲ هزار ۴۹۳ متریک تن پخته جمع آوری شده بود و این رقم افزایش ۴۱.۳۹ درصدی در ساحه کشت و همین گونه افزایش ۴۰.۸ درصدی را در میزان تولید نشان می‌دهد.
ولایت‌های هلمند، بلخ، تخار، ننگرهار و کندهار از جمله ولایاتی اند که بیشترین ساحه کشت و حاصلات را در سطح کشور دارند، برعلاوه در سایر ولایات نیز پنبه کشت و ترویج شده است.
هلمند از ولایتهای است بیشترین تولید پنبه را به خود اختصاص داده است و امسال از ساحه ۴۹ هزار ۷۵ هکتار زمین به مقدار ۶۹ هزارو ۶۸۷ متریک تُن پنبه از این ولایت حاصل برداشته شده است.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور محو کشت کوکنار بدیل مناسب آن را که در مناطق مختلف متفاوت می باشد و شامل زعفران، هنگ، پنبه و نباتات طبی بوده برای دهاقین معرفی نموده و وسایل زراعتی، کودکیمیاوی و تخم اصلاح شده را نیز به دهاقین توزیع نموده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۱۰:۵۲
Background image

توزیع پول نقد و خوراکه حیوانی برای بیش از ۷۰۰ نفر در ولایت بلخ

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ در همکاری موسسه هماهنگی کمک‌های بشردوستانه و موسسه کمک به گرسنگی جهانی  برای ۷۳۵ نفر مالدار و مرغدار پول نقد و خوراکه حیوانی توزیع کرد.
این کمک. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۱۰:۶
Background image

نظارت از جریان فعالیت مرکز آموزشی و حرفه‌ای زراعتی پامیر در ولایت بدخشان

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان از جریان فعالیت مرکز آموزشی و حرفه‌ای پامیر که در بخش تولید سمارق فعالیت می‌کند، نظارت کردند.
این مرکز با همکاری موسسه میشن ایست و. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۹:۲۸
Background image

بازدید معین مالی و اداری وزارت زراعت از یک شرکت تولید تخم بذری گندم در پروان

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری  و هیئت همراهش در جریان سفر به ولایت پروان از شرکت تولید تخم‌های بذری و خدمات زراعتی جبل‌السراج سبز دیدن نمود. . .

BACK TO NEWS