جلسه به‌منظور ساخت طرح تثیبیت و تصفیه اراضی افغانستان دایر گردید

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - ۹:۲۷
جلسه به‌منظور ساخت طرح تثیبیت و تصفیه اراضی افغانستان دایر گردید

جلسه‌ای براساس حکم عالیقدر امیراالمومنین حفظه الله مبنی بر تثبیت و تصفیه اراضی افغانستان صورت کلی جهت ساخت طرح تثبیت و تصفیه اراضی افغانستان با سرپرستی  مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت و با اشتراک رییسان این اداره درریاست اراضی وزارت زارعت دایر گردید.
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در این باره گفت:« ما در اراضی افغانستان به مشکلات حقوقی رویر هستیم، تنها سی درصد اراضی افغانستان تثبیت و تصفیه شده است، اصلاحات در اراضی افغانستان نیاز است که با استفاده از کدستر و تکنالوژی جدید دوباره به صورت کلی تثبیت و تصفیه شود».
در همین حال مولوی محمود مظلوم رییس اراضی گفت:« تثبیت و اصلاحات در اراضی افغانستان خواست وزارت زراعت بوده که با تطبیق آن تمام مشکلات اراضی کشور حل می‌گردد، به همکاری و هماهنگی همدیگر این را انجام می‌دهیم.»
 قرار است به اساس حکم عالیقدر امیراالمومنین حفظه الله، طرح ساخته شود که منابع مالی و بشری آن بررسی گردیده و  اصلاحات در اراضی افغانستان بوجود آید و استفاده موثر و مثمر از زمین ها صورت گیرد هم‌چنان با استفاده از معلومات گذشته و تکنالوژی جدید، سروی کدستری و تصفیه طرح، سروی، تثبیت و تصفیه گردد.
اراضی افغانستان پیش از این در زمان سردار محمد داوودخان که نزدیک به 30 درصد اراضی را نشان می‌دهد تثبیت و تصفیه شده بود، امارت اسلامی افغانستان در نظر دارد آن را به صورت کامل تثبیت و تصفیه گردد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS