تسلیم گیری ۴۰ هزار لیتر ملتین کمکی مردم هندوستان از سوی وزارت زراعت

user-admin
دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ - ۹:۳۵
تسلیم گیری ۴۰ هزار لیتر ملتین کمکی مردم هندوستان از سوی وزارت زراعت

۴۰ هزار لیتر ملتین جهت مجاله علیه آفت ملخ کمک شده از سوی مردم هندوستان از طریق بندر چابهار کشور ایران به کابل رسید و توسط رهبری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تسلیم گرفته شد.
در محفل تسلیم‌گیری این آفتکش  که برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها استفاده می‌شود مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، انجنیر عتیق‌الله ‌مسلم رئیس حفاظه نباتات و قرنطین و متخصصان زراعت حضور داشتند و در فارم تحقیقاتی بادام باغ تسلیم گرفته شد.
این کمک مردم هندوستان از طریق بندر چابهار به افغانستان انتقال و در صورت نیاز در ولایت‌های آسیب‌پذیر از هجوم ملخ‌ها استفاده خواهد شد.
مولوی صدراعظم عثمانی در محفل تسلیم‌گیری این مواد گفت که این دوا می‌تواند در بهبود زنده‌گی دهقانان و انکشاف زراعت موثر تمام شود. " در گذشته ملخ‌ها هجوم بی‌سابقه به مزارع دهقانان در ولایت‌های شمال داشتند، خوشبختانه امسال توانستیم در برابر تهدید این حشره مبارزه موثر نمائیم، حالا این مواد رسیده می‌توانیم در سال‌های آینده در صورت حمله ملخ‌ها از  آن استفاده نمائیم، سیاست امارت اسلامی افغانستان استوار به ضرر نرساندن به همسایه‌هاست، چون در گذشته ملخ‌ها در ولایت‌های هم‌سرحد به کشورهای تاجیسکتان، ازبکستان و ترکمنستان هجوم داشتند، تلاش خواهیم کرد که مزارع دهقانان همسایه نیز از این تهدید در امان بمانند، برای تدابیر از هجوم آینده ملخ‌ها و حشرات دیگر این دوا آماده می‌باشد و در صورت نیاز توسط کارمندان زراعت استفاده خواهد شد".
بعد از آن انجینیر عتیق‌الله مسلم رئیس حفاظه نباتات و قرنطین راجع به اهمیت آفتکش ملتین برای دهقانان صحبت کرده افزود" ارزش مجموعی این مواد به حدود ۴۰ میلیون افغانی میرسد و حدود ۸۰ هزار هکتار زمین را تحت پوشش قرار میدهد و در صورت نیاز در کمپاین مبارزه با ملخ‌ها استفاده خواهد شد، و در ولایت‌های بدخشان، تخار، کندز، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، بادغیس، هرات و هر ولایت دیگر که در تهدید ملخ مراکشی باشد استفاده می‌شود".

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS