سفر هیئت تخنیکی وزارت زراعت به ولسوالی کلدار ولایت بلخ

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۱۴:۵۸
سفر هیئت تخنیکی وزارت زراعت به ولسوالی کلدار ولایت بلخ

۱۳ جدی ۱۴۰۲ هـ.ش
مولوی شیر محمد حاتمی ریس زهکشی و اصلاح زمین‌های زراعتی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری که در راس یک هیئت بمنظور ارزیابی، شناسائی و تثبیت پروژه‌های زهکشی و اصلاح زمین‌های زراعتی به ولایت بلخ سفر نموده از زمین‌های زراعتی در ولسوالی کلدار که نیاز به زهکشی دارد بازدید کرد.
هیئت متذکره در جریان سفر به ولسوالی کلدار با مسولین، متنفذین و نماینده گان قراء مختلف آن ولسوالی دیدار نموده در رابطه به مشکلات و نیازمندی‌های دهاقین بلخصوص در قسمت زهکشی و اصلاح زمین‌های زراعتی صحبت‌های همه جانبه نمود.موصوف بعد از استماع مشکلات دهاقین از ساحات که نیاز به ایجاد شبکه‌های زهکشی و اصلاح زمین‌های زراعتی داشته بازدید به عمل آوردند.
هیئت وزارت زراعت، آبیاری و مالداری ضمن ارزیابی ساحات متذکره آنعده ساحات که دارای موثریت بلند اقتصادی بوده و در قسمت توسعه زمین‌های زراعتی و رشد محصولات و تولیدات زراعتی نقش ارزنده داشته سروی مقدماتی نمودند تا شامل پلان‌های تطبیقی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گردیده به مشکلات دهاقین رسیدگی صورت گیرد.
ولسوالی کلدار ولایت بلخ از جمله ولسوالی‌های میباشد که در کنار دریایی آمو قرارداشته و باشنده گان آن همیشه از تخریبات دریای آمو و بلند بودن سطح آبهای زیر زمینی که مانع کشت و زراعت شان میگردد شکایت دارند.
زهکشی در ساحات که سطح آب‌های زیرزمینی بالا بوده و بلخصوص در اطراف سواحل دریاها بسیار با اهمیت می‌باشد چون از یکسو آب اضافی از زمین جریان پیدا کرده و خارج میگردد و از سوی دیگر مشکلات شور بودن خاک را اصلاح می‌سازد. 
راه حل اصلاح خاک‌های تیزابی و نمکی ساختن زهکش‌ها می‌باشد تا جریان آب را در زیر زمین سریع ساخته و باعث ایستادن آب نگردد این میتواند بستر مناسب برای ازدیاد محصولات نباتی و باغداری در ساحات آسیب پذیر گردد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS