سفر هیئت تخنیکی وزارت زراعت به ولسوالی کلدار ولایت بلخ

mail-admin
Wed, Jan 03 2024 2:58 PM
سفر هیئت تخنیکی وزارت زراعت به ولسوالی کلدار ولایت بلخ

۱۳ جدی ۱۴۰۲ هـ.ش
مولوی شیر محمد حاتمی ریس زهکشی و اصلاح زمین‌های زراعتی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری که در راس یک هیئت بمنظور ارزیابی، شناسائی و تثبیت پروژه‌های زهکشی و اصلاح زمین‌های زراعتی به ولایت بلخ سفر نموده از زمین‌های زراعتی در ولسوالی کلدار که نیاز به زهکشی دارد بازدید کرد.
هیئت متذکره در جریان سفر به ولسوالی کلدار با مسولین، متنفذین و نماینده گان قراء مختلف آن ولسوالی دیدار نموده در رابطه به مشکلات و نیازمندی‌های دهاقین بلخصوص در قسمت زهکشی و اصلاح زمین‌های زراعتی صحبت‌های همه جانبه نمود.موصوف بعد از استماع مشکلات دهاقین از ساحات که نیاز به ایجاد شبکه‌های زهکشی و اصلاح زمین‌های زراعتی داشته بازدید به عمل آوردند.
هیئت وزارت زراعت، آبیاری و مالداری ضمن ارزیابی ساحات متذکره آنعده ساحات که دارای موثریت بلند اقتصادی بوده و در قسمت توسعه زمین‌های زراعتی و رشد محصولات و تولیدات زراعتی نقش ارزنده داشته سروی مقدماتی نمودند تا شامل پلان‌های تطبیقی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گردیده به مشکلات دهاقین رسیدگی صورت گیرد.
ولسوالی کلدار ولایت بلخ از جمله ولسوالی‌های میباشد که در کنار دریایی آمو قرارداشته و باشنده گان آن همیشه از تخریبات دریای آمو و بلند بودن سطح آبهای زیر زمینی که مانع کشت و زراعت شان میگردد شکایت دارند.
زهکشی در ساحات که سطح آب‌های زیرزمینی بالا بوده و بلخصوص در اطراف سواحل دریاها بسیار با اهمیت می‌باشد چون از یکسو آب اضافی از زمین جریان پیدا کرده و خارج میگردد و از سوی دیگر مشکلات شور بودن خاک را اصلاح می‌سازد. 
راه حل اصلاح خاک‌های تیزابی و نمکی ساختن زهکش‌ها می‌باشد تا جریان آب را در زیر زمین سریع ساخته و باعث ایستادن آب نگردد این میتواند بستر مناسب برای ازدیاد محصولات نباتی و باغداری در ساحات آسیب پذیر گردد.

Latest news

Mon, Jul 01 2024 8:57 AM
Background image

د خوست کرنې ریاست څېړنیز فارم کې زده کړیالانو ته د عملي زده کړې زمینه برابره شوې

۱۱ چنګاښ ۱۴۰۳ه‍.ش
۲۴ ذی‌الحِجّة ۱۴۴۵ه‍.ق
د خوست ولایت د کرنې، اوبو لګولو او مالدارۍ ریاست اړوند څېړنیز فارم کې د کرنې پوهنځۍ زده کړیالانو ته په عملي او نظري ډول د زده کړې زمینه برابره. . .

Thu, Mar 02 2023 7:16 PM
Background image

Meeting of the Minister of Agriculture with the Ambassador of Turkey


 2 March 2023
Mawlavi Ataullah Omari, the Minister of Agriculture, Irrigation and Livestock, met with Jihad Ergin Ay, the Turkish Ambassador to Afghanistan, and discussed bilateral. . .

Wed, Aug 11 2021 5:29 PM
Background image

Holding a Meeting on Collecting Horticultural Products

Asad 20; August 11, 2021
A meeting on how to collect horticultural products was held at the Ministry of Agriculture campus with presence of Shirshah Amiri, deputy minister of. . .

BACK TO NEWS