دیدار معین زراعت و مالداری با سرپرست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد 

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۶ - ۱۳:۳۲
دیدار معین زراعت و مالداری با سرپرست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد 

۶ جدی ۱۴۰۲ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد خاطر زید معاون و سرپرست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) و مایس محلا رئیس منابع بشری این سازمان دیدار کرد.
این دیدار در دفتر معینیت زراعت و مالداری وزارت زراعت انجام شد که دو جانب پیرامون فعالیت‌های تطبیق شده امسال و برنامه‌های سال آینده در بخش زراعت و مالداری صحبت نمودند.
 محمد خاطر زید معاون و سرپرست اوچا در مورد تطبیق فعالیت‌های و پلان‌های سال آینده نهاد متذکره معلومات ارائه نموده و خواستار شریک سازی نظریات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به هدف  گنجانیدن در پلان سال آینده اوچا جهت کمک بهتر به دهقانان و مالدارن کشور شد. 
وی افزود " هدف اوچا رساندن کمک به فامیل‌های نیازمند می‌باشد که بتوانند به مصوونیت غذایی دسترسی داشته‌باشند و مشکلات شان از ناحیه خوراک و محل بود و باش کاهش یابد، نظریات رهبری وزارت زراعت می‌تواند در قانع ساختن کشورهای تمویل کننده اوچا را کمک کند تا آن‌ها پول بیشتر به مردم این ملک اختصاص دهند".
در همین حال مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری از همکاری‌های گذشته دفتر اوچا اظهار سپاسگزاری نمود و از پلان‌های آینده آن‌ها استقبال نمود:" از احساس و همدردی شما به مردم افغانستان قدردانی می‌کنیم، مردم ما مستحق کمک بیشتر است، چون چندین دهه اوضاع نابسامان و تجاوز بیگانه‌ها به مردم زیاد ضرر رسانده‌است، این ملک زخم خورده ضرورت به کمک و حمایت بیشتر دارد، از هر نهاد و موسسه ای‌که برای خانواده دهقان و مالدار کمک می‌کند حمایت می‌کنیم، همیشه گفتیم و باز هم تاکید می‌کنیم که دو موضوع اساسی در اولویت امارت است، شفافیت و موثریت در تطبیق پروژه‌ها، هر فعالیت که استوار به همین دو اصل باشد وزارت از آن با جبین گشاده استقبال می‌کند".
از سوی دیگر معین زراعت و مالداری از تاثیرات خشک سالی بر زراعت سخن زده افزود" دهقانان و مالداران افغانستان از ناحیه خشک سالی، تغییر اقلیم و کاهش آب بیشتر متضرر شده‌اند اوچا باید پلانش را روی این موارد نیز متمرکز سازد".
همچان دراین مجلس روی هماهنگی در تطبیق پروژه‌ها، بهبود اقتصاد مالدارن و دهقانان و همکاری متقابل وزارت زراعت و  دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اوچا صحبت گردید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS