۵۰ بسته‌ی وسایل جمع‌آوری هینگ به شماری از دهقانان بلخ توزیع گردید

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۱۴:۳۰
۵۰ بسته‌ی وسایل جمع‌آوری هینگ به شماری از دهقانان بلخ توزیع گردید


۳۰ سنبله ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ به همکاری برنامه‌ی حمایت از اولویت ملی دوم «SNaPP-2» برای ۵۰ تن از دهقانان تولیدکننده‌ی هینگ در قریه‌های مختلف ولسوالی خلم، بسته‌های وسایل جمع‌آوری نبات هینگ توزیع کرد.
هر یک از این بسته‌های وسیال برای دهقانان یادشده، شامل کراچی دستی، بیل، کیدمن، آب‌پاش، کلنگ، سنگ‌دان، چکش، کارد تیغ‌زنی، کارد جمع‌آوری، سنگ بلور، موزه، دست‌کش، کلاه آفتاب‌گیر و تخم هینگ بود که برای‌شان توزیع گردید.
هدف از توزیع این بسته‌ها، ترویج روش‌های مؤثر برداشت هینگ، جلوگیری از ضایعات در زمان برداشت، درجه‌بندی عصاره‌ی هینگ در مزرعه، تشویق دهقانان به افزایش کشت گیاهان دارای ارزش بالای اقتصادی، بهبود کیفیت حاصلات و بازاریابی برای حاصلات هینگ است.
برای این دهقانان پیش از این، مهارت‌های برداشت و عملیات بعد از برداشت نبات هینگ آموزش داده شده بود.
باید گفت که پیش از این، از طریق فراهم‌سازی زمینه‌ی بستن قراردادهای زراعتی «Contract Farming»، دهقانان هینگ‌پرور بلخ با سکتور خصوصی وصل گردیدند تا یک‌هزار و ۹۰۸ کیلوگرام شیره‌ی هینگ را که بهای آن بالغ بر ۱۱ میلیون و ۴۴۸ هزار افغانی می‌گردد، به تاجران عمده‌فروش هینگ بفروشند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS