۲۵ شرکت مالداری گواهی‌نامه مصونیت و مدیریت کیفیت مواد غذایی گرفتند

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۶:۲۶
۲۵ شرکت مالداری گواهی‌نامه مصونیت و مدیریت کیفیت مواد غذایی گرفتند

۲۰ دلو ۱۳۹۹
بیست‌وپنج شرکت مالداری از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، گواهی‌نامه مصونیت و مدیریت کیفیت مواد غذایی گرفتند.
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت،‌ آبیاری و مالداری، در مراسمی که از سوی پروژه زنجیره ارزش مالداری یا «HACCP&ISO 9001» اداره انکشافی ایالات متحده امریکا «USAID»، به مناسبت اهدای این گواهی‌نامه‌ها برگزار شده بود، گفت که این گواهی‌نامه‌ها به منظور معیاری شدن محصولات و تولیدات صادر شده است.
آقای احدی با ابراز تقدیر از پروژه زنجیره ارزش مالداری اداره انکشافی ایالات متحده امریکا به منظور معیاری‌سازی محصولات حیوانی، از مسوولان این پروژه خواست تا وزارت زراعت را در بخش تجهیز لابراتوارهای حیوانی و نباتی کمک کنند.
وزیر زراعت هم‌چنین گفت بیست‌وپنج شرکتی که گواهی‌نامه دریافت کرده‌اند، به منظور تشویق دیگر سرمایه‌گذاران و متشبثان می‌توانند محصولات‌شان را در سطح بین‌المللی صادر کنند. او در عین حال به استانداردسازی محصولات مطابق به معیارهای بین‌المللی و بلند بردن ظرفیت در این بخش تاکید کرد.
در این مراسم، عبدالکریم ملکیار سرپرست معینیت وزارت تجارت و صنعت نیز بر معیاری‌ شدن محصولات تاکید کرد. او گفت: «امسال وزارت صنعت و تجارت با وزارت زراعت یک تفاهم‌نامه امضا کردند که به اساس این تفاهم‌نامه، تمام اقلام زراعتی که پوتانسیل قوی صادراتی داشته باشد، شناسایی و به تعقیب آن پروسس و بسته‌بندی شده و روی معیاری‌سازی آن مشترک کار می‌کنیم. تا آخر سال ۲۰۲۱ اکثریت مشکلات در قسمت استانداردسازی حل می‌شود.»
آقای ملکیار در عین حال گفت که روند دریافت جوازهای تجارتی بسیار سهل و آسان شده و تاجران می‌توانند در ظرف چند ساعت جواز دریافت کنند.
در همین حال، احمدذکریا احمدزی رییس پروژه زنجیره ارزش مالداری و مصونیت مواد غذایی «HACCP»، می‌گوید که در هم‌آهنگی با وزارت تجارت به ۲۴ شرکت تاکنون کمک صورت گرفته تا در نمایشگاه‌های بین‌المللی در آلمان، چین و هندوستان اشتراک کنند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۰
Background image

توزیع ۱۵ فرد گاو شیری در ولسوالی قره باغ ولایت کابل

۸ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری موسسه «یتیم خانه افغانستان»، برای 15 فامیل بی‌بضاعت گاو شیری توزیع نموده است.
برای هرفامیل یک فرد گاو در نظر گرفته. . .

BACK TO NEWS