یک فارم پرورش مرغ‌های تخم‌گذار با سرمایه‌گذاری مشترک در بلخ به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۷/۱۳ - ۱۵:۳۵
یک فارم پرورش مرغ‌های تخم‌گذار با سرمایه‌گذاری مشترک در بلخ به بهره‌برداری سپرده شد


۱۳ میزان ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ به همکاری برنامه‌ی حمایت از اولویت ملی دوم (SNaPP-2) یک فارم پرورش مرغ‌های تخم‌گذار به ظرفیت ۳۵۰ مرغ را با سهم مشترک سرمایه‌گذاری ۳۰ درصدی سکتور خصوصی و ۷۰ درصدی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری ایجاد کرد و به بهره‌برداری سپرد.
هزینه‌ی ایجاد و تجهیز این فارم مرغداری ۵۴۵ هزار و ۷۱۴ افغانی بوده که شامل مرغ، خوراکه‌ی مرغ، دانه‌خوره، آب‌خوره، وسایل تهویه هوا، لوازم بهداشتی، دوا و واکسین‌های ضروری، وسایل پوشش، کلکین و دروازه فارم می‌شود. این وسایل، به همکاری مالی و تخنیکی برنامه‌ی حمایت از اولویت ملی دوم وزارت زراعت و سرمایه‌گذاری خصوصی یک تن از متشبثان بخش مالداری در قریه زرغون‌کوت ولسوالی بلخ ولایت بلخ فراهم ساخته شده است.
هدف از ایجاد و تجهیز این فارم مرغداری، جذب سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در بخش مالداری، اشتغال‌زایی در میان متشبثان مالداری و بلند بردن سطح عاید مالداران روستایی است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS