کار پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در پروان ۴۰ درصد پیش رفته است

content_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۶/۵ - ۱۴:۴۵
کار پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در پروان ۴۰ درصد پیش رفته است
۵ سنبله ۱۳۹۹
کار اجرای ۴۳۳ پروژه جدید زراعتی که نزدیک به یک ماه قبل در ولایت از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی مربوط به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در ولایت پروان آغاز شده بود، نزدیک به ۴۰ درصد پیش رفته است.
عبدالوهاب خیرزاد رییس زراعت پروان، در این مورد می‌گوید: «از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی در مجموع ۴۳۳ پروژه در تمام ولسوالی‌های پروان تطبیق می‌شود. این پروژه‌ها شامل ساخت کشمش‌خانه، ذخیره‌خانه پیاز، کچالو، سردخانه‌های میوه و توزیع دستگاه خشک‌کننده میوه‌جات و سبزیجات می‌شود که کارشان ۳۵ تا ۴۵ درصد به پیش رفته است.»
پروژه‌های تحت کار در ولایت پروان شامل ساخت ۱۵۲ کشمش‌خانه، ۲۰۴ ذخیره‌خانه‌ی پیاز، ۳۵ سردخانه کچالو، ۱۲ سردخانه میوه‌جات تازه و توزیع ۳۰ دستگاه خشک‌کننده میوه‌جات و سبزیجات تازه می‌شود.
با این حال، باغدارانی که از این پروژه‌های جدید مستفید می‌شوند، نسبت به افزایش عواید و جلوگیری از فاسد شدن محصولات‌شان ابراز خرسندی می‌گویند که امسال محصولات‌شان را به قیمت بهتری به فروش خواهند رساند.
محمدحنیف از باغداران منطقه لغمانی مربوط به مرکز پروان که برایش توسط وزارت زراعت یک کشمش‌خانه ساخته می‌شود، گفت: «یک سیر (هفت کیلو) انگور را ۱۰۰ افغانی فروش می‌کردیم، حال کشمش‌خانه برای ما ساخته می‌شود، به قیمت خوب‌تر فروش می‌کنیم، هر سیر کشمش را یک هزار افغانی فروش می‌کنیم. سابق از ۳۰۰ تاک ۴۰ هزار فروش می‌کردیم، حال که کشمش‌خانه می‌سازیم، فروش ما به حدود ۱۰۰ هزار افغانی خواهد رسید.»
در عین حال، حاجی نصر‌الله ملِک منطقه نو‌آباد «توپ‌دره» پروان، می‌گوید که مردم متعهد اند که پروژه‌های جدید زراعتی را به درستی تطبیق کنند. او گفت: «تعهد ما به دولت همین است که پروژه‌ها را به صورت درست تطبیق کنیم، این پروژه‌ها رابطه در تغییر زنده‌گی باغداران دارد، چون باغداران فقیر اند، این پروژه‌ها می‌تواند زنده‌‌گی آن‌ها را از لحاظ اقتصادی تغییر دهد.»

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

 سفر معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت پروان

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در رائس یک هیئت متشکل از روئسا و متخصصین وزارت زراعت به منظور بررسی وضعیت کلی زراعت و مالداری و حل مشکلات. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۵:۴
Background image

جلسه هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در ولایت کندز برگزار شد

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه هیئت تخنیکی  جلوگیری از غصب و استرداد زمین های غصب شده در ولایت کندز تحت ریاست مولوی امان ‌الله حسن رئیس هیئت تخنیکی و با اشتراک اعضای هیئت دایر گردید.
در این. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۵۱
Background image

سروی زمین‌های زراعتی قریه زمان کور بالا و ملکان ولایت پنجشیر جهت زهکشی

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری زمین‌های قریه زمانکوربالا و ملکان ولایت پنجشیر را جهت شناسایی ساحاتی که نیاز به زهکشی دارد سروی نمودند.
به اساس عرایض مردم زمان. . .

BACK TO NEWS