کار «فابریکه‌ی تولید خوراکه‌ی حیوانی از جواری» در هلمند گسترش می‌یابد

user-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۴:۱۵
کار «فابریکه‌ی تولید خوراکه‌ی حیوانی از جواری» در هلمند گسترش می‌یابد

۱۶ جدی ۱۳۹۹
در پی تلاش‌های پی‌گیر ریاست زراعت،‌ آبیاری و مالداری ولایت هلمند، اداره‌ی ملی انکشاف افغانستان می‌خواهد که در بخش ساخت خوراکه‌ی حیوانی از محصولات جواری در هلمند، سکتور خصوصی را کمک مالی و تخنیکی کند.
زلمی الکو رییس زراعت ولایت هلمند می‌گویند که در این اواخر در پی تلاش‌های ریاست زراعت این ولایت، فعالیت فابریکه‌ی تولید خوراکه‌ی حیوانی «سایلچ» از جواری به گونه‌ی آزمایشی آغاز شده است و حالا با حمایت از سکتور خصوصی، می‌خواهند برای رفع نیاز مالداران، کار تولید خوراکه‌ی حیوانی از تولیدات جواری این ولایت را گسترش بدهند.
آقای الکو می‌گوید که هلمند سالانه هزاران تن جواری تولید می‌کند و به خاطر این که در آینده بازار خوب برای این محصولات پیدا و نیازهای مالداران رفع شود، ریاست زراعت هلمند می‌خواهد که فابریکه‌ی تولید «سایلچ» در این ولایت را تقویت کند.
از این فابریکه برای حیوانات مالداران هلمندی، خوراکه‌ی خوش‌کیفیت تولید می‌شود و در کنار آن زمینه‌ی فرستادن این تولیدات، به سایر ولایت‌ها نیز فراهم می‌شود. این کار در کنار سودمندی‌های دیگر، باعث کاریابی برای شماری از شهروندان نیز می‌شود.
ریاست زراعت هلمند می‌کوشد که آسانی‌های لازمی را برای مالداران، به خاطر توسعه‌ی سکتور مالداری فراهم کند، تا درآمد دهقانان و مالداران بیش‌تر و با این روش، وضعیت اقتصادی بهتر شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS